Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dilluns  10.09.2007  08:00

(10/09/07). Més de 400 persones tallen l'N-II a Premià i protesten per les mesures de seguretat que ha pres Foment

La indignació creix perquè no arriba una solució definitiva al problema

Men?ame
 

Un altre tall a l'N-II a Premià de Mar per demanar el trasllat d'aquesta carretera estatal i la gratuïtat de la C-32. Més de 400 persones van envair, passades les vuit del vespre, els carrils de la carretera estatal i s'hi van quedar durant més de mitja hora. A la indignació generalitzada per l'estat d'aquesta via, s'hi afegeixen les noves mesures de seguretat que ha fet el Ministeri de Foment.

Ja és la vuitena vegada que els veïns de Premià de Mar han tallat l'N-II aquest any. Cada dia 7 de mes es fa aquesta invasió de la carretera estatal per recordar l'alcalde Jaume Batlle, que va morir en un accident de trànsit el mes de febrer passat.

Tot i les variacions pel que fa al nombre de manifestants –el rècord es va establir al juliol, en plena festa major, amb més de 3.000 persones–, el president de la plataforma Camí Ral, Rafel Anguera, valora positivament la resposta dels ciutadans de Premià de Mar, que sempre han acudit a aquests talls per demanar que l'N-II deixi de ser un impediment entre la façana marítima i els municipis. Segons Anguera, ara s'ha de fer un pas endavant i demanar que l'N-II deixi de ser una via estatal per convertir-se en una carretera urbana. «S'ha de demanar una proposició no de llei per tal d'aconseguir-ho. Ara que vénen eleccions generals, hem de mirar que els partits polítics ens escoltin», va dir Anguera.

Una altra de les demandes que fan des de la plataforma Camí Ral és que els alcaldes dels municipis del voltant com ara Vilassar de Mar i el Masnou s'afegeixin a les protestes que es fan cada mes a Premià de Mar. «Aquesta no és una reivindicació local, és una millora que ha de servir també per als altres pobles», afirma Anguera.

Mesures perilloses

Una de les mesures més criticades és la col·locació de blocs de formigó a la mitjana, que separen els carrils de direcció contrària. Es denuncia la impossibilitat –en el cas que hi hagi un accident– de fer servir els altres carrils per desviar el trànsit.

La plataforma considera que no s'ha consultat res a ningú i que l'Estat ha tirat pel dret. Un dels nous perills que detecten les entitats cíviques és la nova maniobra que s'ha de fer per entrar a l'N-II des dels municipis per anar en direcció a Mataró. La supressió d'un carril comporta que molts vehicles quedin aturats al mig de la carretera, perquè han d'esperar el seu torn per entrar a l'únic carril de circulació. Un dels motius és que els que vénen des de Barcelona ho fan a gran velocitat. Els veïns també es queixen que el mur de ciment col·locat en el sentit Mataró actuarà de barrera a l'aigua de la pluja. «Pot ser que siguin del tot insuficients els embornals que s'han previst per engolir els cabals dels aiguats típics d'aquesta comarca», diu Anguera. Tot i això, amb les últimes pluges, de moment no hi ha hagut problemes. L'alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch (CiU), va destacar el ressò que té entre els ciutadans aquests talls a l'N-II. «No sempre hi ha la mateixa gent i això és important», va assegurar. (font: El Punt)

Men?ame