Un altre dia de caos a Renfe

  • Primer dia de canvis arran de les obres del TGV · Usuaris indignats per la manca d'informació · Ahir una altra avaria va col·lapsar la xarxa durant tot el dia

VilaWeb
VilaWeb
Redacció
28.07.2007 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La xarxa de la rodalia de Renfe de Barcelona va reprenent la normalitat, després d’un matí ple de retards a causa d’un error en el sistema de senyalització a l’estació de Sants. Ha estat un segon dia de caos que coincideix amb l’inici de les obres del TGV a Sants i de les vacances. Ahir mateix, tota la xarxa quedava col·lapsada arran de l’avaria d’un tren a l’estació de Sants. Segons que informa Renfe, la línia de l’aeroport (C-10) ha restablert la normalitat, després que aquest matí s’hagin hagut de suplir els retards amb un servei d’autobusos.Les altres afectades han estat la línia C-2 (Maçanet-Sant Vicenç de Calders) i les de mig i llarg recorregut, que van normalitzant els horaris mica en mica.

Canvis per les obres del TGV a Sants

Dos dies seguits de caos per retards que se sumen a l’originat per les obres del TGV, que avui comencen a l’estació de Sants. Això comporta, des d’avui, canvis d’horaris i trajectes en quatre línies de la rodalia (1, 3, 4 i 7) i que gairebé cap tren faci el trajecte Barcelona Sants-l’Hospitalet.

Els canvis a la xarxa de la rodalia de Barcelona són els següents:

La línia C-1 (Blanes-l’Hospitalet) té com a origen i destinació l’estació de França, de manera que no dona servei a les estacions d’Arc de Triomf, Plaça de Catalunya, Sants i l’Hospitalet. L’alternativa per arribar a aquestes parades és agafar la línia C-2 al Clot o les línies 1 i 2 de metro.

Aquesta línia, en passar per la costa, és on hi ha més problemes: l’estació del Clot es troba completament col·lapsada, amb retards de mitja hora i cues per agafar el metro. La majoria d’usuaris es queixa que ningú els informa.

La línia C-3 (Vic-l’Hospitalet) acaba a Sant Andreu Arenal. Per arribar a la resta d’estacions es pot fer amb la línia C-4 de la rodalia o amb la línia 1 de metro.

A la línia C-4 (Manresa-Sant Vicenç de Calders) el servei és l’habitual però disminueix la freqüència de pas entre Martorell i l’Hospitalet.

La línia C-7 (Martorell-l’Hospitalet, passant per Cerdanyola Universitat) finalitza a Montcada Bifurcació; així que no dona servei a les estacions de Torre de Baró, Sant Andreu Arenal, Arc de Triomf, Plaça Catalunya, Sants i l’Hospitalet. Per arribar-hi es poden agafar els enllaços amb les línies C-3 i C-4.

Queixes per la manca d’informació

Les alteracions duraran fins a l’11 de setembre. Tot i que Renfe assegura que ha posat més mitjans per informar d’aquests canvis, com habilitar el telèfon 902 11 11 55, la majoria d’usuaris arriben a l’estació sense saber-ne res i sense poder demanar informació, car avui moltes de les oficines d’atenció als usuaris romanen tancades.

Talls específics del cap de setmana

Renfe ha establert un servei alternatiu d’autobús per als trajectes Molins de Rei-Sant Sadurní (línia C-4) i Rubí-Martorell (línia C-7) des de dos quarts de dotze de la nit i durant tot el dia de demà, per obres en el túnel de Castellbisbal.

Tot el dia de retards

Ahir, l’avaria d’un tren a les 7.20 a l’estació de Sants de Barcelona va causar retards d’entre mitja hora i una hora al servei de trens de la rodalia de Renfe, les línies més afectades van ser la C-2 i la de l’aeroport del Prat, però el servei a aquestes dues línies va quedar normalitzat al principi de la tarda. Tot i això, l’avaria també va afectar les altres línies de rodalia i totes excepte la C-2 i la de l’aeroport van patir retards d’una mitja hora durant tot el dia. A més, també hi va haver retards de gairebé una hora a la connexió ferroviària entre València i Barcelona. L’avaria va afectar 28 mil usuaris.

Enllaços
Renfe: Modificació temporal de les línies 1, 3, 4 i 7 (amb mapes explicatius).
Mapa de la rodalia.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any