Renfe ha rebut unes 500 reclamacions en el primer dia en què compensa els retards amb bitllets gratuïts

  • Es calcula que l'empresa hi esmerçarà 200.000 euros al mes

VilaWeb
Redacció
01.06.2007 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Renfe ha rebut avui mig miler de reclamacions d’usuaris que han patit més d’un quart d’hora de retard i que han reclamat un bitllet gratuït per compensar-ho. Després d’incomptables avaries i retards a la xarxa de rodalia de Renfe, l’empresa ofereix des d’avui el ‘retorn exprés’: els retards de més de quinze minuts en aquesta xarxa són compensats immediatament amb un bitllet gratuït.L’1 de setembre entrarà en vigor la segona fase de la mesura. Llavors els usuaris hauran de donar les seves dades per obtenir un val canviable per un bitllet del mateix valor, que hauran de fer servir en el termini d’un mes.

Causes pròpies

Ara, si les causes del retard no són imputables a Renfe o a Adif, no hi haurà compensació. Segons la direcció de Renfe, la intenció de la mesura és de demostrar el compromís de la companyia amb els passatgers.

Aquests darrers mesos han estat gairebé diaris els retards en aquesta xarxa ferroviària. Ahir al matí mateix es va suspendre la circulació a l’estació del Clot per un incendi a unes escombraries.

Renfe calcula que haurà d’esmerçar 200.000 euros el mes per complir aquest compromís.

Enllaços
Arxiu de VilaWeb: Restablerta la normalitat a les línies afectades per un incendi de l’estació del Clot (31-5-07).
Arxiu de VilaWeb: Retards a quatre línies de la rodalia de Renfe de Barcelona (21-5-07).

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any