Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimarts  17.04.2007  18:02

'La majoria de blocaires cerquen reconeixement'

L'IGC analitza les xarxes socials i el pes que tenen a internet

Men?ame
 

Segons Jason Calacanis, cofundador de Weblogs Inc., els blocaires escriuen, sobretot, 'per aconseguir prestigi, reconeixement, i teixir relacions socials amb persones amb qui comparteixin interessos', no pas per fer diners. A més, com que publicar notícies falses pot fer-los perdre el reconeixement, és poc probable que ho facin. La discussió sobre blocs i xarxes socials ha estat un dels debats principals de la jornada d'avui d'Internet Global Congress.

Calcanis, creador del portal de promoció de notícies Netscape.com, també ha presentat alguns dels projectes més nous en xarxes socials, com I'm in like with you, una pàgina de contactes personals que funciona com un joc en què per a contactar amb la persona desitjada cal acumular punts; o Twitter, un servei perquè els usuaris puguin fer saber constantment què fan i on son i saber-ho dels altres. Twitter és l'últim crit en xarxes socials als EUA, on té molt d'èxit, i aquí comença a prendre força.

Les xarxes socials, cada vegada més puixants a internet, es basen en la relació entre els usuaris que les formen i els continguts que hi publiquen. Alguns dels exemples més famosos, com Flickr o YouTube ja són coneguts de gairebé tothom. Segons José Antonio del Moral, consultor d'Alianzo i especialitzat en xarxes socials, el 5% del tràfic d'internet correspon a aquesta mena de portals i el 55% dels adolescents dels EUA ja en són usuaris. Actualment les xarxes socials es financen, sobretot, amb publicitat, però segons Calcanis i del Moral la tendència és que les més importants guanyin diners fent comerç electrònic.