Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dijous  29.03.2007  10:45

(29/03/07). L'1 de juny s'implantaran les primeres mesures de pacificació de la N-II al seu pas pel Baix Maresme

Men?ame
 

A partir de l'1 de juny, la circulació per la carretera Nacional II, entre Cabrera de Mar i Montgat, serà més lenta. La velocitat s'establirà en 50 km/h per als trams urbans i en 80 km/h per als interurbans. Aquesta és la primera decisió que s'ha pres des del Servei Català de Trànsit i des de la Demarcació de Carreteres de l'Estat per pacificar aquesta via de comunicació i per intentar reduir l'alt índex de sinistralitat.

El director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, i els representants de la Demarcació de Carreteres de l'Estat han comunicat als alcaldes del Baix Maresme i al Consell Comarcal que en pocs dies es veuran operaris refent el ferm asfaltic i modificant la senyalització horitzontal del tram de N-II comprés entre Cabrera de Mar i Montgat. Una operació que anirà acompanyada del canvi de la senyalització vertical informant dels nous límits de velocitat i de la col·locació de radars per controlar les infraccions.

Aquestes mesures aniran seguides de la construcció de 8 rotondes. Les obres de la primera (a Premià de Mar) ja han començat, la segona (a la confluència amb la carretera d'Alella) es licitarà el mes de maig i abans de finalitzar el 2007 es redactaran els projectes de les 6 restants. Es calcula que a finals de 2008 ja podrien estar totes construides.

Segons els estudis fets per trànsit, la implantació d'aquestes mesures provocarà que el temps per recòrrer el tram Montgat-Cabrera de Mar s'incrementi entre 5 i 8 minuts. Tot i això, el sistema de rotondes farà que els vehicles passin menys estona en parada.

Entre el 2002 i el 2005 van perdre la vida 11 persones a la N-II, entre Montgat i Cabrera de Mar, i 76 més van resultat ferides de pronòstic greu. En total s'hi van produir 72 accidents, un 42% dels quals van ser col·lisions frontals, fronto-laterals i envestides laterals. També és important el nombre d'atropellaments a vianants: 11 (el 15% del total).