Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimarts  17.10.2006  01:14

DVD, YouTube, sms, blocs: la tecnologia configura una campanya impensable fa tres anys

Men?ame
 

Un entrevistador que publica l'entrevista en àudio a la web, perquè el diari que la hi edita no la reprodueix sencera. Un DVD que mou una gran polèmica i que acaba triomfant a YouTube. Blocs a desdir. Realment, la irrupció de la tecnologia és una de les grans novetats de la campanya electoral que acaba de començar. Fa tres anys, a la campanya anterior, moltes de les coses que han passat aquestes primeres quaranta-vuit hores eren impensables.

Diumenge CiU féu encartar a la majoria dels diaris que es venen al Principat el DVD "ConfidencialCat", en què exposa la seva visió de l'obra del govern tripartit. Els partits d'esquerres han reaccionat amb dures crítiques i promovent per SMS una campanya, de poc èxit, per a tornar el DVD. Ben altrament, el vídeo convergent, que ha escalat al YouTube, és un dels vídeos més visitats del món (el que fa 14, segons dades d'ahir).

Ahir mateix La Vanguardia va publicar una entrevista de Xavier Sala i Martín amb José Montilla que ha fet molta coïssor (aquest mateix diari publica avui una altra entrevista, amb Artur Mas). Montilla reacciona molt malament a les preguntes de l'entrevistador i abandona, de fet, la taula. I com que La Vanguardia no n'acaba de reproduir plenament els moments finals, Sala i Martín publica l'entrevista a la seva pàgina personal, fins i tot amb l'àudio original.

Tot això barrejat amb bona cosa de blocs (que Saül Gordillo cataloga) i de desplegament tecnològic. N'és el darrer detall el micròfon sense fils que fa servir José Montilla als mítings, que alguns consideren interactius.