‘Eivissa és una illa petita’, de Juanjo Cardona

VilaWeb
Redacció
29.03.2006 - 17:35

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Hi ha problemes puntuals com, per exemple, les discoteques situades al costat de la carretera, que aboquen milers de turistes els matins de la temporada turística, quan els eivissencs van a la feina. Davant les peticions de respectar els horaris i tancar abans i de limitar els aforaments per a minimitzar les molèsties i el perill, la resposta han estat la construcció de les autopistes.

Per tant, la solució del Consell Insular i del govern balear és desmesurada, tant en preu, que pagam tots els contribuents, com en l’impacte visual i ecològic. Dividir Eivissa per la meitat amb una via ràpida no té explicació lògica. La velocitat no implica seguretat.

Cada vegada que quatre veïns es reuneixen en un bar, independentment de les edats o l’orientació política que tinguin, arriben a la mateixa conclusió: era molt fàcil i molt barat arreglar aquestes carreteres. Especialment la de Sant Antoni, ja que afegir un carril més als tres existents en bona part del recorregut era questió de mesos. Afegir algunes rotondes per a minimitzar la velocitat i facilitar els accesos no hauria suposat un impacte massa gran: no s’hauria parlat de tants carrils, ni túnel, ni velocitats excessives, ni la resposta popular que hi ha hagut.

Però desgraciadament qui tenia la capacitat de fer uns projectes més adients a les mesures i el model d’illa que volem oferir als turistes no ha volgut rectificar. No només això, sinó que s’ha menyspreat totalment l’opinió de milers de ciutadans expressada al carrer. Hauria d’haver tingut prioritat sempre l’interés general abans que el d’una minoria. Política i negocis van massa junts en aquesta illa. S’ha jugat amb la desinformació i l’ocultisme per part dels governants. I això, a més de la manca de claretat dels jutges, ha creat una crispació innecessaria.

La nostra associació ha lluitat sempre per la retirada completa del projecte. I així ho va expressar des del principi, fa ja més de dos anys. Tot seguit adjunto un text escrit aleshores que mai cap diari no ha publicat

‘Els veïns de Sant Rafel que subscriuen la carta, que tenen terrenys limítrofs amb la carretera C-731 entre Eivissa i Sant Antoni de Portmany (des de Can Piló fins a Can Rafel) i que en són usuaris, reivindiquem la proposta de carretera de l’associació de veïns de Sant Rafel, presentada a l’alcalde de Sant Antoni de Portmany, el senyor Josep Sala, que la va assumir en el seu programa electoral. La proposta contempla una amplada màxima igual a la del tram de Can Negre, així com la construcció de rotondes a Sant Rafel, can Pep Xico i les que facin falta, sempre que s’integrin en aquest pla de millora.

Ens sembla totalment incongruent i perjudicial el projecte que va proposar el Consell Insular d’una via ràpida, amplíssima, de trenta metres d’amplada, amb barreres d’aïllament. Per això la rebutgem, tant si s’anomena autopista com autovia, perquè considerem que dividirà el poble de Sant Rafel en dues meitats, que és una obra innecessària i que no té en compte la realitat de la població disseminada del nostre camp.

És per això que demanem que es retiri el macroprojecte i se n’impedeixi l’exposició pública.

Sant Rafel, 16 de febrer de 2004′

En aquell moment la rectificació era molt més fàcil que ara, però encara confiam que es faci.

Joan Josep Cardona Costa, president de l’associació de veïns de Sant Rafel

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any