Europa press

Logo ep

    Carme Riera selecciona 60 poemes de 15 poetes catalanes a 'Antologia de poesia catalana femenina'

    13:5522.10.2003


    BARCELONA, 22 (EUROPA PRESS)

    L''Institut Català de la Dona ha presentat avui a Barcelona el llibre ''Antologia de poesia catalana femenina'', publicat per l''editorial Mediterrània i amb una selecció de 60 poemes de 15 poetesses catalanes a càrrec de l''escriptora Carme Riera.

    Tot i la brevetat del nombre de textos elegits, Riera ha declarat que "són suficients per explicar la trajectòria de la poesia catalana".

    Ordenats cronològicament segons la data de naixement de les autores, des del 1869 fins al 1966, l''antologia pretén "explicar a les persones i als nens que s''acosten a la lectura el camí recorregut de la nostra literatura", ha dit l''escriptora, a qui Frederic Pagès, d''editorial Mediterrània, ha presentat el projecte amb el propòsit de destinar-lo a les escoles.

    Les 151 pàgines contenen poemes de Maria Antònia Salvà, Clementina Arderiu, Rosa Leveroni, Cèlia Viñas, Montserrat Abelló, Felícia Fuster, Maria Beneyto, Maria Àngels Anglada, Quima Jaume, Marta Pessarrodona, Maria Mercè Marçal, Teresa Pascual, Vinyet Panyella, Cèlia Sánchez Mústich i Margalida Pons.

    Totes són dones que, com les del segle XIX, coincideixen en temes i motius com la mort i la maternitat, "encara que ara el punt de vista ha variat molt", ha assenyalat Riera.

    L''edició d''aquest llibre amb il·lustracions d''Eulàlia Sariola "d''un color i sensibilitat extraordinàries", ha advertit la presidenta de l''Institut, Joana Ortega, suposa "un reconeixement públic a la professió d''aquestes dones i un pas més en la igualtat d''oportunitats", ha afegit.

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies