Europa press

Logo ep

    La Comissió Europea investiga França i Itàlia per afavorir els microprocessadors Intel

    09:2322.04.2004


    BRUSSEL·LES, 22 (EUROPA PRESS)

    La Comissió Europea (CE) ha obert procediments d''infracció contra França i Itàlia, i investiga sis països més, per entendre que estan afavorint el fabricant de microprocessadors Intel en les seves licitacions públiques.

    Brussel·les creu que les administracions d''aquests països vulneren la normativa europea a l''exigir que els operadors en els mercats públics utilitzin obligatòriament material informàtic d''aquest proveïdor.

    "Va en contra del principi de la lliure circulació i de les directives sobre mercats públics en els dominis de transports, energia i aigua", ha dit el portaveu de la CE Jonathan Todd.

    L''Executiu comunitari ha enviat un requeriment a París i Roma, que hauran de respondre en un termini de dos mesos, i està analitzant pràctiques similars a Àustria, Suècia, França, Països Baixos, Bèlgica i Finlàndia.

    "L''Administració pot fer referència a un producte determinat, però ha de deixar al subministrador que utilitzi material equivalent d''altres marques", ha dit Todd, que confia que el conflicte es resolgui sense denunciar els estats infractors davant el Tribunal de Justícia de la UE.


    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies