Europa press

El Palau organitza 17 Concerts de Primavera i es congratula que ja no vagi "de qualsevol manera"
16:5609.02.2010
BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)
El Palau de la Música Catalana organitzarà 17 Concerts de Primavera entre el 6 de març i el 18 de juny, i tot i que en aquesta programació encara estigui "la inèrcia del passat" i encara no sigui "prou evident" el canvi de direcció, els directors de l'Orfeó Català, Josep Vila, i el del Cor de Cambra, Jordi Casas, s'han congratulat avui que ja es pugui programar "amb més previsió, no de qualsevol manera".
A la roda de premsa també han assistit la presidenta del Palau, Mariona Carulla, i el gerent, Joan Llinares. Aquests concerts tindran 1.400 espectadors si aconsegueixen el ple, i són d'un eclecticisme que va del jazz i folk a la música llatina per acontentar el seu també divers públic.
Els concerts de 'cobla', cor i dansa arriben a la seva XII edició i arribaran a la xifra de 50 concerts amb el de la Cobla La Principal de La Bisbal del 10 d'abril. "És un mèrit perquè aquesta parcel·la de la cultura per masoquisme és molt menyspreada", ha assegurat el coordinador d'aquest cicle, Jaume Comellas.
El seu programa recull "la flor i nata dels músics històrics de 'cobla' del país, com Enric Morera", i un encàrrec a Jesús Rodríguez Picó, compositor que no havia fet mai 'cobla'.
"És una Obra que pretén ser còmoda i formar part del repertori sense ser un afegit estrany", ha dit Rodríguez Picó de 'Danses d'Armilla', la seva composició.
A la roda de premsa també ha assistit l'autor d''El llibre vermell', Xavier Berenguel, per a qui tornar al Palau té reminiscències de quan va tornar de l'exili. "Sempre vaig pensar que era una obra condemnada al fracàs, perquè requereix la participació de molta gent, però per sort em vaig equivocar i és de les més interpretades, 16 vegades", ha dit l'autor.
L'obra de Berenguel s'inclou en el cicle 'Els diumenges al Palau', que arriba a la temporada XVIII, en què també es veurà la 'Petita missa solemne' de Rossini, que és "molt paradoxal" perquè es debatia si era teatral o litúrgica, ha assegurat Casas.
En els Concerts de Primavera també n'hi ha d'òrgan i 'Concerts de Tarda', en què s'inclou un que donarà el 22 de març al Pont d'Arcalís per celebrar el seu 20è aniversari.[FIN]
Resum
-
Última Hora
-
Espanya
-
Món
-
Economia
-
Cultura
-
Societat











