Europa press

Logo ep

    Els ninots de plastilina de Pablo Llorens donen un 'Ultimátum Evolutivo' que insta al consum responsable

    17:3930.10.2009

    VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

    Els ninots de plastilina de Pablo Llorens donen un 'Ultimátum Evolutivo' a les persones mitjançant un curtmetratge d'animació en clau d'humor que intentarà conscienciar a les persones sobre els avantatges de fer un consum responsable dels recursos. Amb un llenguatge "desenfadat" i directe, el film busca acostar-se a un públic que "normalment no pensa en estos temes".

    El curt, que s'emmarca dins del projecte 'Otra mirada del Sur' que l'ONG SETEM porta a terme per a sensibilitzar sobre les desigualtats socioeconòmiques i instar a l'un "canvi d'actitud" cap al comerç just i el consum responsable, ha estat presentat hui als mitjans de comunicació tot i que el seu passe al públic general tindrà lloc el 8 de novembre a la FNAC.

    En un to a l'estil "Barrio Sésamo" que recorda a aquelles didàctiques trobades entre "Epi i Blas", el director alacantí i guanyador de dos Goyas, ha apuntat que la cinta planteja el "A, B, C" del consum responsable. "Tot el que es diu ho sap tot el món" però no tots ho apliquen, ha lamentat.

    Per esta raó, 'El Ultimátum Evolutivo' es dirigix a un públic majoritari, fonamentalment a les famílies mitges "no conscienciada, tipus els Simpson", ha fet broma Llorens, qui no ha descartat fer nous films d'este tipus, ja que són uns continguts que ha assegurat compartir "la cent per cent".

    La història té un peculiar narrador, un alienígena que observa al planeta des de l'espai i, en un programa de televisió, explica als seus conciutadans la manera de vida de dos terrícoles: el 'Homo Consumus' i el 'Homo Responsabilus'.

    Després de la seua emissió, a la FNAC de València el pròxim 8 de novembre, el curtmetratge viatjarà per tota Espanya per a presentar la seua candidatura en 75 festivals nacionals, es mourà per diferents col·lectius i institucions, i s'emetrà per internet en portals com YouTube o Facebook, "el present dels curts", ha subratllat des d'Intermèdia Agency, Esteban Algaba.

    'El Ultimátum Evolutivo' pretén que "xiquets i adolescents valencians coneguen les conseqüències d'un consum irresponsable i siguin capaços de fer una reflexió crítica acosta de les seues accions per a així arribar a les possibles alternatives", ha destacat la responsable de l'Àrea de Comerç just de SETEM CV, Doris Monrós.

    En este sentit, ha volgut cridar l'atenció sobre que les dades de la FAO sobre la pobresa "no són molt encoratjadores" i "són molt pocs els que viuen molt bé i tots els qui ho paguen".

    Tot i això, el curtmetratge, lluny de ser negatiu, oferix al 'Homo Consumus' "l'oportunitat d'evolucionar" fins a convertir-se a l''Homo responsabilus', ha matisat la Cristina Moreno, membre de la Junta de SETEM CV. "Tenim capacitat d'elegir", ha sentenciat.

    Amb un pressupost de 20.000 euros, Generalitat i el SETEM CV han cofinançat este curtmetratge que té una durada de deu minuts i compta també amb un 'making off' que dubta entre les paraules 'Plastilina, plastilina'.

    A més, amb motiu de la celebració del Dia Internacional de l'Animació, el 28 d'octubre, la cafeteria del Rialto es convertix en un espai on es projectaran en passes continus tots els curtmetratges de Pablo Llorens, al llarg d'este cap de setmana.

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies