Europa press

Barberà de la Conca recorda el poeta José Agustín Goytisolo amb una exposició
14:5421.08.2009
BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)
La població de Barberà de la Conca (Barcelona) inaugura avui una exposició en homenatge al poeta José Agustín Goytisolo, que va passar 20 anys a la població i es va implicar activament en la seva vida cívica i cultural, ajudant, per exemple, a salvaguardar el seu castell templer.
L'exposició es podrà veure des d'avui i fins al 30 d'agost, i consta de tres àmbits: el primer està dedicat al Goytisolo poeta i es titula '1959, de Cotlliure a Formentor'; el segon, 'Goytisolo a Barberà', parla de la relació del poeta amb el poble; i en el tercer, 'Encontres amb el món del poeta', els pintors i fotògrafs del poble li rendeixen homenatge amb les seves obres.
La mostra està organitzada per 'Amics del Castell', associació de la qual forma part l'historiador Joan Fuguet, un dels responsables del projecte. Fuguet ha explicat en declaracions a Europa Press que Goytisolo participava en tots els actes del poble, "des de lliuraments de premis fins a paellades populars".
A més, ha agraït el seu compromís a l'hora de defensar Barberà del Pla de Residus Industrials del 1990. En aquella època Goytisolo va escriure nombrosos articles a la premsa, que ara es recullen en l'exposició, a més de diverses fotografies del propi Fuguet.
El compromís del poeta amb Barberà es remunta al 1983, quan Goytisolo i un grup de veïns van fer i van presentar la documentació pertinent perquè el castell templer fora qualificat Monument Històric Artístic per salvar-lo de la ruïna.
La inauguració de la mostra, aquesta tarda, anirà acompanyada d'una actuació del grup de Cambrils 'Los Goliardos', que cantaran i recitaran poemes de Goytisolo i altres autors.[FIN]
Resum
-
Última Hora
-
Espanya
-
Món
-
Economia
-
Cultura
-
Societat











