Europa press

Logo ep

    CiU demana que Montilla desmenteixi Corbacho i anunciï el rebuig del PSC als Pressupostos si no hi ha finançament

    19:2121.08.2008

    BARCELONA, 21 d'agost (EUROPA PRESS)

    El portaveu adjunt de CiU al Parlament, Josep Maria Pelegrí (UDC), va reclamar avui al president de la Generalitat, José Montilla, i al conseller d'Economia, Antoni Castells, que desmenteixin al ministre de Treball, Celestino Corbacho, i anunciïn que el PSC votarà contra els pressupostos generals de l'Estat (PGE) si no s'arriba a un bon acord de finançament per a Catalunya.

    En declaracions als periodistes abans de visitar les festes del barri barceloní de Gràcia, Pelegrí va respondre a les consideracions que va fer ahir Corbacho, que va avançar a Europa Press que els 25 diputats del PSC recolzaran els PGE i no es plantegen crear una crisi ni al Govern ni al PSOE pel debat del finançament autonòmic.

    "Confio que aquestes declaracions siguin desmentides pel senyor Montilla i per Castells", va indicar Pelegrí, que va opinar que Corbacho pretén trencar la unitat de les forces polítiques catalanes amb aquestes afirmacions.

    El també secretari general d'UDC va remarcar que Corbacho representa al PSOE "implacable", forma part d'una força política "espanyolista, que té interessos contraposats amb Catalunya", pel que va desitjar que les seves declaracions siguin "en clau del PSOE" i no siguin compartides pel PSC.

    Segons Pelegrí, "si el PSC vol tenir veu pròpia", Montilla ha de desmentir aquestes declaracions i "comprometre's amb Catalunya dient públicament que el PSC no votarà els Pressupostos de l'Estat si no van acompanyats del finançament que vol, a la qual té dret i necessita Catalunya".

    DEMANA RESPONSABILITAT AL PSC

    El portaveu parlamentari adjunt de CiU va subratllar que seria una "gran irresponsabilitat" que el PSC, després d'haver fet declaracions "molt contundents" sobre el finançament, "renunciés ara a comprometre's amb Catalunya votant a favor dels Pressupostos". Va recordar que els socialistes catalans formen part del Govern, l'objectiu del qual és sempre "defensar els interessos de Catalunya".

    "Necessito creure que hi ha aquesta voluntat del PSC d'acompanyar les paraules que han dit fins ara amb fets", va insistir Pelegrí.

    A més, va desitjar que les declaracions de Corbacho no fossin el "preludi de la imposició d'una solució per part del PSOE en relació amb el finançament català i que aquesta solució sigui acceptada pel PSC". En aquest cas, tornaria a ser certa l'afirmació que el PSC "no existeix a Catalunya i és exactament igual que el PSOE", va concloure.

    Després d'escoltar al ministre de Treball assegurar que està convençut de la "serietat i responsabilitat" de la federació respecte als PGE, Pelegrí va respondre que Corbacho "fa bé a l'apel·lar a aquesta responsabilitat de CiU".

    "La responsabilitat de CiU passa ara per ara per no votar els Pressupostos si no incorporen el nou model de finançament", va replicar el portaveu adjunt de CiU al Parlament, que va demanar al Govern que sigui també responsable i compleixi la llei.

    ERC, INVISIBLE EN EL GOVERN

    Malgrat opinar ja avui sobre el pacte al qual van arribar el president d'ICV, Joan Saura, i la vicepresidenta del Govern, María Teresa Fernández de la Vega, per retirar la petició de compareixença urgent del president de l'executiu, José Luis Rodríguez Zapatero, Pelegrí va voler afegir que s'ha demostrat que ERC és un "pilar invisible" en el Govern al no tenir coneixement de l'acord.

    Després de saber-se que Montilla estava al tant de les negociacions entre Saura i De la Vega, el portaveu adjunt de CiU va recordar que el vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, era llavors el president en funcions i no estava al corrent.

    "Sembla que no li consulten res i que no té cap tipus de presència ni possibilitat d'incidir en cap aspecte", va opinar Pelegrí, que va preguntar a ICV "què ha tret d'aquest pacte amb el Govern". Per a ell, ICV va actuar amb "gran irresponsabilitat", tot i que es va mostrar convençut que no ho ha fet per trencar la unitat de les forces catalanes.[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies