Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Europa press

Logo ep

    La Generalitat fixa en un 50% els serveis mínims pels 7 dies de vaga d'autobusos en horari comercial

    16:4219.12.2007

    TMB considera les aturades "injustificades" i assegura que el marge de negociació amb els sindicats convocants és "nul"

    BARCELONA, 19 de desembre (EUROPA PRESS)

    La conselleria de Treball ha fixat avui en un 50% els serveis mínims pels set dies de vaga a la secció d'autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en l'horari d'obertura dels comerços. Les centrals sindicals CGT i l'Associació de Conductors del Transport Urbà de Barcelona (ACTUB) han convocat vaga total del 21 al 24 de desembre i del 2 al 4 de gener.

    El 21 de desembre, els serveis mínims garantits seran del 50% entre les 06.30 i les 09.30 hores, i del 60% de les 17.00 a les 20.00 hores. El 24 de desembre i del 2 al 4 de gener, es garanteix el 50% del servei de 06.30 a 09.30 hores i de 17.00 a 20.00.

    Pel que fa al cap de setmana que hi ha vaga, el del 22 i 23 de desembre, els serveis mínims dictats per Treball garanteixen el 50% del servei d'11.00 a 13.30 hores i de 17.00 a 20.00.

    A la resta de franges horàries, els serveis mínims garantitzen el 25% del servei en aquelles línies que enllacen el centre de la ciutat amb els barris perifèrics sense cap transport alternatiu. Es tracta de les línies 9, 11, 13, 21, 24, 63, 65, 92, 109, 157 i 193. En aquests casos, es garanteix una freqüència màxima de 30 minuts entre els diferents serveis.

    En el cas dels 'busos de barri', els serveis mínims garanteixen una freqüència mínima d'un autobús cada 60 minuts durant les hores punta.

    VAGA "INJUSTIFICADA"

    En roda de premsa, el vicepresident de TMB, Dídac Pestaña, ha considerat que, per l'operador públic, "la vaga és del tot injustificada". "Pensem que els sindicats --convocants-- no estan jugant net, perquè amaguen el veritable motiu de la vaga, que és trencar el conveni col·lectiu i les regles de joc de manera unilateral".

    "No diuen la veritat a la ciutadania sobre les seves condicions laborals actuals, i volen utilitzar els ciutadans com a element de pressió per aconseguir unes reivindicacions fora de lloc", ha afegit Pestaña, que ha dit que el marge de negociació amb CGT i ACTUB és "nul" i que l'empresa es mantindrà en la seva posició.

    Ha assegurat que, oficialment, CGT i ACTUB diuen que convoquen la vaga apel·lant un Reial decret que garanteix "l'aplicació d'una nova normativa europea" que estableix que els conductors han de fer 30 minuts de pausa si la seva jornada laboral diària excedeix les sis hores i que en cap cas poden conduir més de 48 hores a la setmana.

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies