Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Europa press

Logo ep

    Neix a Barcelona un projecte per promocionar els grups de música en català

    20:5317.01.2006



    BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)

    La Societat General d'Autors i Editors (SGAE) ha acollit avui la presentació de Tercera Via, un projecte que neix amb la voluntat de promocionar els grups de música en català.

    A la presentació del projecte, que té el suport del músic català Gerard Quintana, hi han assistit el gerent del projecte, Josep Pérez, el seu director comercial, Albert Ferré, i la representant de la plataforma Rockcatalà.com, Esther Esteve.

    Aquesta iniciativa va néixer com a resposta, segons ha explicat Ferré, "a la necessitat dels grups petits de trobar recursos, suport i confiança que ni l'Administració ni les empreses del sector musical català presten a grups que inicien la seva carrera cantant en català".

    Tercera Via es proposa promocionar conjunts musicals des dels seus inicis, oferint-los contactes i apostant pel directe, tal com ha explicat Ferré, "Tercera Via confia en el directe, no ven discos sinó concerts", ha assenyalat. Per això, des de la direcció del projecte, creuen que podran "tenir el nostre propi mercat".

    Aquest projecte, impulsat a principis de mes, compta actualment amb cinc formacions musicals de les quals només una té disc editat. Els grups són L'Home Invisible, No Badis, Plou com mai, Vall Folk Ska i Sota Zero, que per a Ferré "són els que donen la força al projecte".

    Tercera Via compta amb els seus propis equips de so i d'il·luminació, segell discogràfic i estudi de gravació. Amb això, des del projecte s'intenta "donar una empenta als grups que comencen i que tenen alguna cosa a oferir al panorama musical".

    Per la seva banda, el músic català Gerard Quintana ha destacat la "frescor d'aquest nou projecte" en un món "que té les estructures de fa 15 anys". Quintana ha recalcat la importància de "seguir amb la filosofia amb què neix el projecte i evitar que aquest es corrompi i caigui en els mateixos tòpics de la majoria de 'managements' que existeixen".

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies