Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Europa press

Logo ep

    Trias aposta per ajustar "el màxim" a l'IPC l'augment del bitllet de transport públic

    18:3230.11.2011

    Assumeix que és insegur que les motos circulin pel carril bus davant de la insistència del PP

    BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)

    L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha afirmat aquest dimecres que la pujada del bitllet de transport públic "hauria d'ajustar-se el màxim possible a l'increment de l'IPC", que es preveu que sigui del 3%, i ha promès defensar l'obertura del metro els dissabtes a la nit.

    Ho ha dit al ple municipal en resposta a dues preguntes que li han formulat l'exalcalde i líder municipal del PSC, Jordi Hereu, davant de les informacions que apunten a un augment del 10% de la T-10; i el president d'UpB, Jordi Portabella (ERC), sobre el metro nocturn, el que ha portat el republicà a reflexionar que "amb aquesta crisi sembla que no es pugui pagar res".

    Trias ha assegurat que ara com ara no li han proposat l'augment de la T-10, i ha dit que hi ha un problema, l'elevat dèficit de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), pel que creu que les administracions també hauran d'aportar més diners al transport metropolità.

    La T-10 representa el 70% dels bitllets, i la utilitzen la meitat d'usuaris, per la qual cosa Hereu ha avisat Trias que amb la T-10 tindrà "el termòmetre de la seva credibilitat i fortalesa", ja que el convergent havia defensat augments inferiors a l'IPC.

    "Li demano que exigeixi el lideratge que en el passat vostè em va reclamar, i espero que el preu de la T-10 no sigui el gran símbol de la seva falta de lideratge i fortalesa", ha sentenciat Hereu, davant del que Trias ha replicat amb un 'vostè va fresc'.

    L'alcalde ha retret a Hereu que quan va poder interferir no va evitar el descens d'aportacions de l'Estat al sistema de transport metropolità, i que com a Ajuntament va passar de contribuir amb 98 milions el 2009 a 73 el 2010.

    Amb tot, ha dit que si l'usuari paga més hauran d'aportar més diners les administracions --l'Ajuntament augmentarà un 10% la seva--, i s'ha compromès a reclamar-lo especialment al Govern de Madrid: "No sé si podrem presionar la Generalitat --en referència a la seva situació econòmica--, però a l'administració de Madrid sí que la podem presionar perquè cada any aporta menys".

    MOTOS AL CARRIL BUS

    Després que el Govern municipal descartés aquest dimarts i per a tot el mandat que les motos puguin circular pel carril bus d'acord amb 15 informes, Trias ha assumit que això pot augmentar la sinistralitat, després que fins ara cregués que les motos anirien més segures, igual que el ferm defensor de la mesura, Alberto Fernández Díaz (PP).

    "Jo també m'ho creia, no sóc motorista de la ciutat, però crec que hem de cuidar i mimar la moto, i pensava que era un mecanisme de seguretat per a les motos", ha dit Trias davant de la crítica de Fernández Díaz que CiU incloïa la mesura en el seu programa electoral.

    El popular ha insistit que és factible, tenint en compte que a Madrid s'ha reduït la sinistralitat en part aplicant la mesura, i ha advertit que "fer una proposta que amb el temps es reconeix que es insegura ha estat irresponsable" per part de CiU.

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies