Europa press

Logo ep

    ASPEC-SPS critica la digitalització de les aules per errades tècniques i de contingut

    13:3127.09.2010

    BARCELONA, 27 (EUROPA PRESS)

    El sindicat educatiu ASPEC-SPS ha criticat el pla de digitalització de les aules Educat 1x1, que va arrencar el curs passat i arriba aquest any a un 40% dels estudiants de Secundària, per errades en els continguts, així com el manteniment dels ordinadors i de la connexió a internet.

    En un comunicat, el sindicat ha titllat els continguts del curs passat de "lamentables", fins i tot amb faltes d'ortografia, a més de considerar que el pla no és voluntari perquè els centres que no l'adoptin no tindran subvencions per a informàtica.

    L'organització ha remarcat els "constants problemes de connexió" a internet i la falta de tècnics en els centres, que tan sols tenen un professor que dedica una hores a la coordinació informàtica.

    Alhora, ha criticat la falta d'endolls per carregar els ordinadors en les aules; de portàtils en alguns centres; de dotació per adquirir programari, així com el cost de connexió a internet i la dificultat de controlar els alumnes davant de la pantalla.

    ASPEC-SPS ha considerat que un només ordinador per aula i un projector són "més que suficients", i ha atribuït el pla de digitalització a un intent del Govern per "fingir que es fa alguna cosa davant del col·lapse educatiu".

    El pla abraça un total de 95.624 alumnes --80% de la pública--. Un total de 12.000 estudiants de la concertada (150 centres) han sol·licitat iniciar el setembre el programa Educat 1x1, que el 2011-2012 s'estendrà a l'ensenyament primari i incorporarà més continguts.

    Aquest pla implica, a més dels portàtils, la infraestructura de pissarres digitals i connexió a internet a les aules, sense la qual uns 170 instituts començaran el curs. A més, cada alumne ha obtingut una subvenció de 30 euros del Govern per a la compra de llibres digitals, un mercat que ha passat d'estar copat per una única editorial el curs passat a una oferta de 39 firmes.[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies