Europa press

Logo ep

    Colòmbia.- La coalició política d'Uribe es fa amb la majoria en les dues Cambres amb el 75% del vot escrutat

    10:2915.03.2010

    BOGOTÀ, 15 (Reuters/EP)

    El Partit de la U del president colombià, Álvaro Uribe, i el seu aliat el Partit Conservador han aconseguit la victòria a les eleccions legislatives celebrades este diumenge a Colòmbia, ja que han aconseguit imposar-se en les votacions de les dos Cambres d'acord amb resultats oficials que ronden el 75% del vot escrutat.

    El Partit de la U ha obtingut el 24,5% dels vots a les eleccions al Senat mentre que en estes votacions el Partit Conservador, un aliat clau de la coalició uribista, ha obtingut el 22% dels sufragis. Estes dos formacions també han aconseguit la majoria dels escons a la cambra baixa, segons els resultats oficials.

    Els votants han elegit un total de 102 senadors i 166 congressistes. La coalició que sustenta Uribe, que a més d'estar formada pel Partit de la U i els conservadors es compon del Partit Canvi Radical --que ronda el 8% dels suports-- i altres formacions més petites, manté la majoria al Senat amb 68 senadors i a la cambra baixa amb 107 escons.

    ELECCIONS PRIMARIAS DEL PARTIDO CONSERVADOR

    Este diumenge el Partit Conservador també elegia al seu candidat a les eleccions presidencials, el que podria suposar un obstacle per al bon funcionament de l'aliança amb el Partit de la U en el cas que el candidat vencedor decideixi enfrontar-se per la presidència del país a Juan Manuel Santos, candidat del partit de la U i successor d'Uribe.

    Els dos candidats conservadors són Noemí Sanín, que de la mateixa manera que Santos va ocupar la cartera de Defensa, i Andrés Felipe Arias, un aliat d'Uribe que ha afirmat públicament que estudiaria construir una candidatura conjunta amb el Partit de la U a les eleccions presidencials.

    Segons resultats parcials, Àries avantatjaria a Sanín en la votació.[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies