Europa press

Logo ep

    Més de 150 edificis emblemàtics de Barcelona obren les portes al públic aquest cap de setmana

    14:2023.10.2012

    BARCELONA, 23 (EUROPA PRESS)

    Barcelona acollirà per tercer any consecutiu la cita dels aficionats de l'arquitectura de la ciutat al III 48H Open House Barcelona, que en aquesta ocasió tindrà una xifra de 150 edificis oberts de manera gratuïta al públic durant el cap de setmana del 27 i 28 d'octubre i amb la col·laboració de més de 700 voluntaris per a la seva organització.

    Les representants d'ArquitecturaReversible i organitzadores de l'esdeveniment, Janice Moret i Elisenda Bonet, han qualificat en roda de premsa aquesta activitat com "la via per mediar entre l'arquitectura de la ciutat i els seus habitants".

    "És una gran manera de poder donar un punt de suport al patrimoni arquitectònic de la ciutat", ha opinat el tinent d'alcalde de Cultura de l'Ajuntament, Jaume Ciurana, a l'elogiar aquesta iniciativa com una manera de difondre un llegat que passa desapercebut.

    El festival es repartirà a 10 circuits distribuïts entre Ciutat Vella, l'Eixample, Gràcia, Horta-Guinardó, les Corts, Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí, Sants-Montjuïc i Sarrià-Sant Gervasi, el que mostra una "descentralització de les estructures més vistes a favor d'altres menys conegudes", segons ha comentat el gerent adjunt d'Urbanisme, Albert Civit.

    Nous complexos restaurats com La Fàbrica del Sucre de Poble Nou, l'Umbracle de Josep Fonteré a la Ciutadella o un inèdit passeig per l'interior de l'emblemàtica Font Màgica de Montjuïc, són unes de les nombroses situacions que podran ser visitades durant el cap de setmana.

    Al llarg del Festival es realitzaran altres activitats, també gratuïtes, com el conegut Concurs de Fotografia Openfoto, o altres opcions que reforçaran la participació dels participants al voltant del disseny, l'arquitectura i l'urbanisme al llarg dels circuits.

    APP OPENHOUSE

    Una novetat d'aquesta edició és la presentació d'una aplicació per a 'smartphones' oficial del festival, dissenyada per Dorkota Disseny, i que s'encarregarà de mostrar els diversos edificis a visitar segons la localització de l'usuari a través del gps del seu telèfon.

    Durant l'últim any, l'organització també ha aprofitat les xarxes socials com Facebook, Twitter o Instagram, per donar a conèixer el festival el que "ha servit com un altre manera de mediació entre els ciutadans i l'arquitectura", ha ressaltat Bonet.

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies