Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació

Fòrums

Fòrum del Poal

Afegir aportació
  • SALVEM EL TERRITORI!

28.11.2011 08:42

EL PALAU D'ANGLESOLA DIU NO A LA PLANTA!

RESULTATS FINAL DE LES VOTACIONS DE EL PALAU D'ANGLESOLA

NO ---- 71,81 %

SI ---- 26,24 %

BLANC -- 1,50 %

NUL --- 0,45 %

HAN VOTAT UN 40 % .

EL PALAU D'ANGLESOLA DIU NO A LA PLANTA!

RespondreInapropiat
  • Penso, existeixo

27.11.2011 18:42

Endavant

El divendres vaig assistir a la xerrada que va organitzar l’ajuntament del Palau d’Anglesola per informar de la construcció de la planta de biomassa. Fins aquell moment tenia el convenciment de què la planta era una cosa favorable. Sempre havia pensat que als pobles els regidors defensaven els interessos dels veïns i no els del partit. I vaig descobrir que els representants de l’ajuntament són uns desvergonyits.

Va ser denigrant veure com una alcaldessa es rebaixava fins al punt d’insultar la intel•ligència i les preocupacions dels veïns del Palau i del Poal, i de com el regidor que l’acompanyava ens explicava: on havien menjat a Finlàndia, quines persones sortien a les fotos, i de què havia perdut dies de les seves vacances de Nadal. I com la resta dels seus regidors estaven asseguts a primera fila i congratulats amb tot el que deien els equànimes.

Un dels convidats de la taula, que el van presentar com a ecologista, i algú va dir que era professor d’universitat, o no sabia llegir o en portava alguna de grossa; i amb mala educació i despropòsit va tractar al públic de bons i de dolents. Un Sr. de la comarca del Bages, també va parlar com a convidat i tot i que ho va fer sense ofendre, me va fer pensar, i més quan va dir, mostrant un mapa en la pantalla, que el Palau d’Anglesola estava al mig don han de transportar les restes forestals que s’han de cremar dia i nit els 365 dies de l’any a la planta, jo veia la pantalla i el Palau no estava ni està al mig.

Penso, reflexiono, i la meva conclusió: el Pla d’Urgell no és un lloc per construir la planta de biomassa, doncs no tenim ni boscos ni estem en mig de cap zona de neteja forestal, això generaria, a més d’uns costos de transport excessius, una gran contaminació pels gasos dels camions. Tot i que la planta estigués equipada amb la més fiable tecnologia, no es pot construir la planta al Pla d’Urgell perquè tenim un clima sense corrents d’aire, cosa que si tenen a Finlàndia. I la contaminació i escalfament de la nostra atmosfera destruirà la vida dels habitants i dels conreus.

¿Què, potser és el que es vol fer: arrencar totes les plantacions d’arbres fruiters per cremar-los i plantar arbres de biomassa. I què tota la pagesia i ramaderia desaparegui i els habitants també?.

La planta s’ha de construir on hi hagi la matèria prima, com han fet a Finlàndia. Els finesos són gent molt diferent a nosaltres, ells per davant de tot preserven el seu territori i la seva gent i defugen totalment del oportunisme i corrupció.

Perquè s’ha escollit el Palau d’Anglesola?. El callar i tragar evidència la covardia d’un poble.

Endavant!. SALVEM EL TERRITORI

PLATAFORMA SALVEM EL TERRITORI

PLATAFORMA SALVEM EL TERRITORI 21.11.2011 19:34

Hem creat una plataforma amb l'objectiu de demanar el canvi d'ubicació de LA PLANTA DE BIOMASSA que es preveu construir per part de NUFRI al terme de "EL PALAU D'ANGLESOLA" . És un tema que afecta a tot EL PLA D'URGELL! a tots el habitants per igual. DEMANEM EL VOSTRE SUPORT!

RespondreInapropiat
  • MASCANÇÀ

25.11.2011 13:57

JORNADA D'ESTUDIS DEL PLA D'URGELL 26/11/2011

Demà a Miralcamp II Jornada d'Estudis sobre el Pla d'Urgell. Entrada gratuïta i lliure. Qui no pugui assistir-hi podrà veure-ho des de casa en directe. Més informació a:
    http://mascansa.blogspot.com/

RespondreInapropiat
  • PLATAFORMA SALVEM EL TERRITORI

21.11.2011 19:34

PLATAFORMA SALVEM EL TERRITORI

Hem creat una plataforma amb l'objectiu de demanar el canvi d'ubicació de LA PLANTA DE BIOMASSA que es preveu construir per part de NUFRI al terme de "EL PALAU D'ANGLESOLA" . És un tema que afecta a tot EL PLA D'URGELL! a tots el habitants per igual. DEMANEM EL VOSTRE SUPORT!

RespondreInapropiat
  • PPC

16.10.2011 09:46

Adéu, Espanya!

October 14, 2011

VULL SEPARAR-ME

Escolta Espanya, hem arribat al final de camí. Vull separar-me. No m'havia pas imaginat fa uns anys que arribaria a aquest extrem però això nostre no té futur. Et veig com un marit antipàtic que em maltracta i m'explota. No em sap greu recordar que t'he estimat i que m'he esforçat per salvar la nostra relació, però tu m'has tingut sempre com una propietat. T'he servit i has presumit de mi. M'has dit alguns cops que m'estimes però amb la boca petita i només quan has buscat alguna cosa de mi. És ben trist, després del que jo he fet perquè anessim millor.

Encara hi ha coses que m'agraden de tu, no em fa res reconèixer-ho. Per exemple la teva preciosa llengua castellana. Quina pena que durant tots aquests anys no hagis mostrat cap interès per la meva.

Tenim una història i uns fills junts, però ara vull trencar amb tu. Conec bé les teves estratègies. Em diràs que tu, sense mi, no seràs rés, que ens necessitem. Per a tu, la manera d'arreglar les coses és que jo renunciï a ser el que sóc. Te n'adones? Mai no havia pensat que pogués sentir el desamor que sento per tu. Em sap greu.
    Ara convindrà que ens posem d'acord i veiem com partim les coses i com seguim pujant els fills. Tinc clar que t'hauré de passar una pensió.
    Cap problema. Parlem-ne i fem números. Sempre has portat malament que jo guanyi més que tu. Amb la generositat que t'he demostrat sempre.

Que absurd!

Podria fer-te retrets. Podria dir-te, per exemple, que no t'has pres seriosament la meva manera de ser i les meves ganes de viure a la meva manera. Això nostre podria haver estat un èxit, però ara et vull dir adéu. Si pot ser, civilitzadament. Fins ara no t'has cregut que prendria aquesta decisió, però, ja no és problema meu. Què faràs? Mira de mantenir una mica de dignitat, si pots. Jo em sento amb ganes de viure i tinc molts projectes. No et dic aquella frase que tant t'agrada que s'atribueix la mare de l'últim rei musulmà de Granada (llora como mujer por lo que no has sabido defender como un hombre), perquè a més de masclista, deu de ser falsa.

Agafa-t'ho com vulguis, però vull deixar-te. Que tinguis sort!

Adéu, Espanya!

RespondreInapropiat
  • VALLVERD

29.09.2011 19:44

FESTA MAJOR DE VALLVERD D’URGELL

VALLVERD ESTÀ DE FESTA MAJOR

Els dies 30, 1 i 2 d’octubre Vallverd d’Urgell celebra la seva festa major gran. Animeu-vos i veniu a Vallverd a gaudir de la nostra proposta d’activitats.

PROGRAMA D’ACTES
    --------------------------------------------------------------------------------

DIVENDRES, 30 DE SETEMBRE DE 2011

A partir de les 12 de la nit FESTA DEL JOVENT amb els grups BOPPIN' CATS i KIBBUTS

DISSABTE, 1 D'OCTUBRE DE 2011

12:00h PREGÓ DE FESTES a càrrec d’en FRANCESC FOGUET (filòleg, professor de la UAB, escriptor i crític teatral), posteriorment es servirà un refrigeri per tots els assistents.
    CERCAVILA amb els GEGANTS I GRALLERS DE BELLVÍS.

18:00h CONCERT amb l'orquestra SELVATANA i tot seguit BALL DE TARDA amb la mateixa orquestra.

23:30h BALL DE NIT amb l'orquestra SELVATANA.

DIUMENGE, 2 D'OCTUBRE DE 2011

09:30h TIRADA DE BITLLES (amb invitació).

10:00h MISSA SOLEMNE de Festa Major, TOCADA I CANTADA.

12:00h ESPECTACLE INFANTIL a càrrec del grup TIMUKE i amb l’espectacle EL TALLER DELS EXPLORADORS.

20:00h Sessió llarga de ball amb l'orquestra CAFE LATINO.

--------------------------------------------------------------------------------

ORGANITZA:

ASSOCIACIÓ CULTURAL I RECREATIVA SANT MIQUEL ARCÀNGEL DE VALLVERD

COL.LABORA:

AJUNTAMENT D’IVARS D’URGELL

CLUB DE BITLLES VALLVERD D’URGELL

ASSOCIACIÓ JOVENT DE VALLVERD

ASSOCIACIÓ CULTURAL COLL-VERD

RespondreInapropiat
  • MASCANÇÀ

05.09.2011 12:37

SEGUIU MASCANÇÀ AL BLOC I A FACEBOOK

Aquest mes de setembre el Centre de Recerques del Pla d'Urgell "Mascançà" no para. Seguiu-nos al bloc i/o a Facebook:
    http://mascansa.blogspot.com/
    http://www.facebook.com/mascansa

RespondreInapropiat
  • Lliure

23.07.2011 15:32

SOUS "RETALLATS" AL CONSELL COMARCAL

He llegit a la premsa els sous del Consell comarcal del Pla d'Urgell. Pel president (alcalde de Bellvís) 4.800 mensuals, pel coordinador (alcalde del Poal) 1.200 mensuals, coordiandor de què?. Només és un càrrec inventat per a aquest senyor per a que cobri un sou. Després un gerent que deurà cobrar més de 50.000 eur. anuals que és el que cobraba l'anterior gerenta i que ara és l'assessora de presidència de la Diputació i que segur que cobrarà molt més. Tenint aquells dos càrrecs cobrant aquests diners , perquè hi ha d'haver també un gerent al Consell?. Continuem amb els sous dels consellers comarcals: cobren per Ple, cobren per comissió, cobren els alcaldes per anar al consell d'alcaldes, cobren els portaveus dels diferents partits, i els dos vice-presidents (alcalde de Miralcamp i el de Sidamon) també cobren a part de les comissions i del Ple????. Amb tots aquests diners ( hauria de ser públic el que cobra cadascú ) crec que es podrien fer moltes millores per als ciutadans d'aquesta comarca: millores les condicions de les escoles, millorar l'assistència de la gent gran i dels consultoris mèdics i del CAP de Mollerussa, donar més ajuts als necessitats , millorar en definitiva el que és realment important , la gent i les seves necessitats. No necessitem tots aquests politiquets de pacotilla . Després el bipartit que ens governa fa retallades per tot arreu, menys els seus sous i els dels seus amics i els dels seus benefactors i donants anònims.... On anirem a parar, . Ja n'hi ha prou. Com pot ser que ningú protesti i que ni la premsa i els seus tertulians no diguin ni mú de tot aquest patibull que tenen montat??. Així anem augmentant el dèficit de Catalunya, i després ens venen a donar lliçons de com em de ser bons ciutadans i ser solidaris amb els problemes econòmics. I ells que ho són? Ja es veu que no. REVELEM-NOS

RespondreInapropiat
  • Botifarrero

02.05.2011 18:50

CAMPIONAT DE BOTIFARRA

Ep botifarreros!! Aquest proper dissabte 7 de maig hi ha un campionat de botifarra a Vallverd d'Urgell. L'hora de començar serà a 2/4 de 4 de la tarda al Casal l'Espiga de Vallverd. El preu d'inscripció és de 30€/parella. Si us animeu i voleu venir podeu trucar al Dani (tel. 622619621) o bé apuntar-vos al mateix casal.

EL PREU INCLOU ENTREPÀ, BEGUDA I PREMIS PER A TOTHOM. ANIMEU-VOS A PARTICIPAR!!!

RespondreInapropiat
  • cdl

15.02.2011 02:12

BON CINE A BON PREU: ES POSSIBLE

A Linyola, el cine Planell fa bon cine a molt bon preu, tenim butaques lliures per a que puguis ser soci i disfrutar de les pel.licules que s'hi fan cada setmana. 8 pel.licules al més en aquest moment per aprox. 8 euros/persona/mes SI ET FAS SOCI. QUE HI HA MES BARAT. Quan pagues per veure cine, i quan voldries pagar? 1 Euro per peli, ES UNA BONA OFERTA?. TRUCA AL Tel 973-610519 I POTS ALLÀ SORTIR DE DUBTES. //// LINYOLA ES APROP I TU ETS APROP DEL BON CINEMA. UNEIX-TE. //// OFERTA AMB DATA DE CADUCITAT.

RespondreInapropiat

<2/4>