Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació

Fòrums

Fòrum d'opinió general 2006

Afegir aportació
  • marc

Que passa amb en Lluís de Yzaguirre? No ho trobeu greu?

Heu llegit aixo que ha passat a Badalona mateix? Llegiu la noticia,llegiu. Trobo que aquestes coses no poden continuar passant (com tantes altres, pero). Aquesta situacio es penosa, i despres els politics parleu de drets i democracia? Vinga home!

NOTICIA (extreta de Vilaweb)
    Condemnen el professor de la UPF emmanillat per un vigilant de la Renfe

La jutgessa creu la versió de l'agent de seguretat

El professor de la Universitat Pompeu Fabra Lluís de Yzaguirre acusat d'agredir un vigilant de Renfe que el va emmanillar després que li demanés que li parlés en català ha estat condemnat, finalment, a 30 dies de multa per una falta de lesions, per una d'amenaces a 10 dies de multa, a cinc dies d'indemnització i al pagament dels costos processals, tal i com es desprèn de la sentència que s'ha fet pública aquest dilluns. En canvi, l'agent de seguretat ha estat absolt i no s'han tingut en compte les denúncies per agressió presentades per De Yzaguirre.

El professor ha mostrat la seva perplexitat pel que durant el judici "el fiscal ignorés totalment els aspectes més greus de la meva denúncia (possible abús d'autoritat, possible detenció il·legal, possible mòbil racista) i renunciés a tota opció d'escatir-los durant el procés". De Yzaguirre ha lamentat que no s'hagi fet cas de la seva versió dels fets i, pel contrari, s'hagin tingut molt en compte les declaracions d'un agent de paisà que ell va acusar com a còmplice però que no va ser imputat en el cas. Precisament, la sentència es fonamenta principalment en el testimoni d'aquest agent que no només "no va admetre la seva col·laboració en l'agressió sinó que va corroborar sota jurament tots els extrems de la denúncia en contra meva (que jo en la meva donava per falsos)", conclou el professor.

Després de fer-se pública la sentència, De Yzaguirre té cinc dies per decidir si presenta recurs tot i que no ho té gaire clar tenint en compte que no es poden presentar nous testimonis.

RespondreInapropiat