DIJOUS, 06/03/2008 - 06:00h
Nine Inch Nails segueix l'exemple de Radiohead
El grup, que regala nou cançons de l'últim disc, ha venut per internet tots els exemplars de l'edició de luxe, a 300 dòlars
Radiohead va permetre als internautes que descarreguessin el seu últim disc al preu que volguessin pagar-ne. Doncs bé, un altre dels grans grups de la música internacional subverteix ara el mercat discogràfic: Nine Inch Nails regala, via xarxa, 9 de les 36 cançons del seu últim disc, 'Ghosts I-IV'. Això no ha pas impedit que, en dos dies, hagi exhaurit els 2.500 exemplars d'una edició de luxe limitada, que es venia a 300 dòlars.
El disc, que es va publicar a la xarxa diumenge, no arribarà a les botigues fins a l'abril. Ara com ara, sols pot aconseguir-se per internet: sia la versió gratuïta i retallada, sia la versió completa, que costa cinc dòlars. En tot cas, l'obra s'ha publicat sota Creative Commons.
El grup cerca noves estratègies de negoci en un mercat d'intercanvi d'arxius i de música internàutic, al marge de les actituds immobilistes de discogràfiques i d'agències de drets d'autor. Nine Inch Nails, igual que Radiohead, obre tendències en un mercat en què alguns dels grups més petits regalen la música que fan via web o via portals com MusicaLliure.net, especialitzat en música catalana.
Aquest no és el pas el primer experiment que el grup fa a la xarxa ni amb les noves tecnologies. Amb pistes amagades entre les cançons, amb les samarretes que venen als fans o amb una memòria flaix que es va trobar al concert de Barcelona de l'any passat, han teixit un joc de realitat alternativa, a cavall entre internet i el món físic, anomenat Year Zero.
|
|
|
|
|