VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DIMARTS, 20/03/2007 - 15:07h

Els afectats de l'accident del metro de València estudien recórrer l'arxivament de la causa

Els sindicats de FGV i els partits de l'oposició insisteixen que el govern valencià és responable del sinistre · La jutge ha tancat el cas perquè considera que només es pot imputar el conductor, que va morir en l'accident

Un grup d'afectats de l'accident de la línia 1 del metro de València està estudiant de presentar un recurs a la decisió de la jutge d'arxivar la causa penal. La magistrada ha conclòs que només es pot imputar el conductor del comboi, que va morir en el sinistre. Ara, tant els afectats, com els sindicats de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i els partits de l'oposició, consideren que l'accident s'hauria evitat si les mesures de seguretat fossin estat les adequades. Per això insisteixen que el govern valencià n'és responsable.

El portaveu dels socalistes, José Antonio Godoy, ha demanat la dimissió del conseller d'Infrastructures i Transports, José Ramón García Antón, i de la gerent de FGV, Marisa Gracia. I la coordinadora d'EUPV, Glòria Marcos, ha emplaçat l'Associació de Víctimes del Metro del 3 de Juliol a recórrer la sentència del jutjat d'instrucció número 21 de València, que ha arxivat la causa penal.

Pel que fa als sindicats, el secretari general del Sindicat Ferroviari, Fernando Soto, ha insistit que el tren accidentat ja havia descarrilat anteriorment, que no estava preparat per a circular al doble de la velocitat indicada i que amb una balisa de frenada automàtica s'hagués evitat l'accident.

El responsable de Comissions Obreres a FGV, Manuel Alzamora, ha dit que no li sembla gaire ètic imputar tota la responsabilitat al conductor i també ha convingut que amb més seguretat no s'hauria produït la tragèdia. I el portaveu de la UGT, Antonio Soler, ha dit que no es pot justificar que una empresa pública, com FGV, no disposi de les mesures de seguretat suficients. Per això, segons Soler, tant l'empresa com la conselleria d'Infrastructures han de ser considerats responsables subsidiaris.

Causa arxivada

La jutge ha arxivat la causa perquè ha conclòs que el responsable de l'accident només pot ser el conductor del comboi, que es va morir, perquè circulava a vuitanta-un quilòmetres per hora en un tram limitat a quaranta. Sobre les mesures de seguretat, la jutge diu que són suficients si se circula a la velocitat indicada.

Segons la sentència, no hi va haver cap errada tècnica i les instal·lacions del metro tenien un 'estat suficient per a mantenir les condicions de seguretat amb la limitació de velocitat a quaranta quilòmetres'. La jutge no fa cap valoració sobre la necessitat de millorar les mesures de seguretat i diu que 'no és jurídicament correcte imputar el consell d'administració de Ferrocarrils de la Generalitat'. En l'accident, recordem-ho, es van morir quaranta-tres persones.

La jutge ha arxivat la causa després d'estudiar l'informe tècnic de la policia científica, el de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i l'informe del pèrit nomenat pel jutjat, que va determinar que el sistema actual és obsolet.

 
Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA