VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DIMECRES, 08/07/2009 - 06:00h

Es constitueix l'Assemblea d'Aturats de Sabadell

L'experiència, que ja existeix a Badia i Barcelona, pretén crear pressió fora de les estructures sindicals clàssiques

El mes de juliol passat la xifra d'aturats de Sabadell se situava per sobre de les setze mil persones, una xifra que no sembla que tingui intenció de reduir-se dràsticament els mesos vinents. Davant d'aquesta situació i de 'la incapacitat de sindicats i administració d'afrontar aquesta problemàtica', més d'una trentena de treballadors en situació d'atur van decidir crear ahir l'Assemblea d'Aturats de Sabadell.

En un ambient de convenciment, indignació i d'ànims generals, trenta-cinc treballadors en situació d'atur es van reunir ahir al Centre Cívic de Sant Oleguer amb la intenció de constituir una plataforma reivindicativa que els permeti exercir pressió sobre els sindicats i l'administració per trobar solucions a la situació actual. Amb un repàs històric previ sobre què va representar l'Assemblea d'Aturats en els anys 80 a Sabadell, i amb l'exemple viu de la plataforma reivindicativa d'aturats de Badia, es va iniciar una assemblea carecteritzada per un to reivindicatiu, optimista en les seves possibilitats i de desconfiança en el paper dels grans sindicats i de l'administració.

En cloure l'assemblea els treballadors van acordar convocar de nou una reunió dimarts 21 de juliol al Centre Cívic Rogelio Soto, amb la intenció d'ampliar la convocatòria i anar perfilant línies de treball concretes. Jordi Horcajada, membre de l'assemblea, ha deixat clar que 'si bé no sabem encara fins on volem arribar i quines reivindicacions concretes es plasmaran', tenen clar que 'el moviment ha de ser assembleari i ha de batallar per uns llocs de treball dignes'.

 
Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA