|
DIMARTS, 16/06/2009 - 14:00h
Més de 40 propostes culturals omplen la desena edició del '30 Nits'
El programa d'enguany presenta una alta qualitat artística alhora que aboga un cop més per no arriscar-se, en una proposta que conté l'element sabadellenc de pur testimoniatge
Ahir es va presentar el programa d'activitats de la desena edició del '30 Nits', el programa cultural que proposa l'Ajuntament per el mes de juliol. Flamenc, cant coral, curtmetratges, nits literàries, monòlegs o dansa en conformen la major part de les propostes en què hi col·laboren també entitats com l'Aliança Francesa o la Caixa Sabadell. El concert inaugural de la Xa edició tindrà lloc el 29 de juny al Castell de Can Feu amb l’actuació del guitarrista sabadellenc Juan Manuel Cañizares.
Vespres literaris
El dimarts, 30 de juny, s’oferirà al Casal Pere Quart l’espectacle Trabaliada amb textos de Joan Oliver dedicats a Francesc Trabal i llegits per sabadellencs i sabadellenques rellevants que evocaran la famosa època de la Colla de Sabadell. També és sabadellenca la selecció de textos, de Feliu Formosa, i la direcció, de Ramon Ribalta.
Els dilluns és el torn de l’Alliance Française que ens acosta a la literatura amb Pèl al pit, el dia 6 de juliol, oferint un espectacle a partir de textos de Blai Bonet, amb l’actor sabadellenc Sergi Mateu llegint, el 13 de juliol, un dels autors més fascinants de la literatura anglesa, Oscar Wilde, o el dia 20 recordant un important poeta, narrador, assagista i dramaturg desaparegut l’any passat, Josep Palau i Fabre, que serà recitat per l’actriu Gemma Reguant.
Arts escèniques
El teatre i el circ es centren en dos pols de la ciutat, l'Amfiteatre de Caixa Sabadell, i la Plaça Matagalpa del Parc Catalunya. En el primer cada dimarts s'hi podrà trobar una proposta de teatre familiar, on val la pena destacar-ne la presència del pallasso Marcel Gros. Al Parc Catalunya els diumenges de juliol es guarneix de circ per acollir quatre propostes molt diveres de circ per a tots els públics.
Curtmetratges
Com ja comença a ser tradició el Pati del Museu d'Art acull la X mostra de curtmetratges. Concretament, les dues sessions d’aquest gènere cinematogràfic seran: el dia 8 de juliol amb una mostra de Sabadell i el dia 22 de juliol amb la programació especial de curtmetratges peruans, a més, l’endemà mateix hi haurà una repetició del programa.
Vesprades musicals arreu de la ciutat i per a tots els gustos
La novetat d'enguany arribarà a finals de mes amb el Festival Independent de Música del Vallès l'Embassa't', que es desenvoluparà a la Bassa de Sant Oleguer i comptarà amb la presència del grup londinenc White Rose Moviment, amb l’actuació de Plastic Operator, duet format pel canadenc Mathieu Gendreau i el belga Pieter Van Dessel, i Klaus&Kinsky, grup revelació del pop estatal. Els grups nacionals queden en segon terme amb la presència de IX!, els lleidatans El Petit de Cal Eril, els sabadellencs The Hairly Legs i els vallesans Anorak.
L’amfiteatre de la Caixa Sabadell enceta el seu primer concert musical el dia 2 de juliol amb l’orquestra d’acordions de Sabadell. El dia 6 de juliol serà el torn de la música coral amb la Coral Ucab-Guayana. El dia 9 de juliol serà el torn de la Cobla Mediterrània. L’Orquestra Camera Musicae actuarà el dia 23 de juliol i oferirà un repertori que inclourà el Concert per a clarinet de Mozart. L’Amfiteatre s’acomiadarà del cicle per la porta gran amb el concert de jazz que Big Mama, que és la reina catalana del blues vital i mediterrani, el 27 de juliol.
A més de la cita poètica, l’Alliance Française també oferirà grans propostes musicals protagonitzades per destacades músiques i cantants, com la del dia 3 de juliol, que Elena Frolova posarà veu i guitarra als poemes de la gran poeta russa, Marina Tsvetàieva. Una gran proposta arriba el dia 10 de juliol amb la virtuosa de l’arquet, Florence Fourcade Quartet. Dona, soprano i sabadellenca és una possible definició per a Maria Hinojosa que el 17 de juliol oferirà un programa amb cantates barroques. Finalment, el 24 de juliol el pati s’omplirà de la música de la cantautora francesa Barbara a través de Rébecca&Romanelli.
El pati del Museu d’Art és el lloc tradicional que acull les propostes flamenques. La primera és la del divendres dia 3 juliol amb les Guitarras de Graná. La següent proposta és un flamenc que traspassa fronteres és el Sabadell Flamenco Art Ensemble que el dia 10 de juliol posarà sobre l’escenari 8 artistes de diverses nacionalitats, tres dels quals són de Sabadell. La fusió del flamenc amb la música clàssica arribarà el dia 17 de juliol amb José Luis Montón i la violinista Olvido Lanza. La nit del 24 de juliol sonaran les guitarres de Manolo Franco i el cante de Joaquín Gómez, acompanyats respectivament de Paco Tarante i Juan Ramón Caro.
Però la música també es barrejarà amb els carrers i les places i els parcs de la ciutat. Els dissabtes a la plaça del Gas són una bona possibilitat per descobrir les possibilitats musicals de la Banda de Música de Sabadell. El dia 4 el repertori girarà al voltant de la sarsuela i el teatre musical. El dia 11, el millor títol per al concert és vintage amb música jazz i d’entreguerres. La banda s’acomiadarà amb clàssics populars com El cant dels ocells versionat per Sorozábal o l’obertura d’Orfeu als inferns d’Offenbach, el 25 de juliol.
El parc de Catalunya de nit il·luminat per una actuació és ja de per si un bon espectacle però unit amb la música de gospel de Bobby Lewis New York Gospel Choir, la nit del 4 de juliol, encara ho és més. Un grup que repeteixen actuació després de l’èxit de públic de la darrera edició. L’11 de juliol serà el torn d’una de les grans propostes del cicle: 08001, que presenten el seu treball Vorágine. Es tracta de músics arribats de diferents països del món i que han coincidit al Raval barceloní. Una altra ocasió per a la multiculturalitat arribarà el dia 18 amb Lumbalú que oferirà música i danses tradicionals del litoral colombià. També dins del parc, concretament a la plaça de l’Argub, la música al parc es clourà amb una trobada d’havaneres, es tracta d’una trobada clàssica que en aquesta ocasió comptarà amb els grups Port Vell i Bufa la Marinada que portaran el ritme del mar a la ciutat, el 25 de juliol.
|
|
|