|
DILLUNS, 10/11/2008 - 14:53h
La policia busca Ratko Mladic al sud de Sèrbia
L'ex-cap militar és acusat de crims de guerra pel TPII
La policia sèrbia busca el criminal de guerra Ratko Mladic a la ciutat de Valjevo, al sud-oest de Belgrad. Segons la BBC, l'oficina de crims de guerra de Sèrbia ha informat que la cerca es feia en una fàbrica d'aigua mineral de Valjevo. Mladic, fugitiu des del 1990, és inculpat pel Tribunal Penal Internacional per l'antiga Iugoslàvia (TPII) de genocidi per la matança de Srebrenica i altres crims comesos durant la guerra bòsnia, entre 1992 i 1995.
Mladic va ser cap de l'estat major de l'exèrcit durant la guerra de Bòsnia i la mà dreta de Radovan Karadzic, detingut a Sèrbia el 22 de juliol i que ara és pendent de judici a l'Haia per crims de guerra, crims contra la humanitat i genocidi.
L'arrest de Mladic, com ho era el de Karadzic, és una condició imposada per la Unió Europea als països implicats en la guerra dels Balcans per a la seva adhesió a la UE. Encara falta, però, trobar un tercer criminal de guerra en llibertat: Goran Hadzik, líder dels serbis a Croàcia durant la guerra, al qual s'imputa la deportació i l'assassinat de croats a la ciutat de Vukovar.
|
|
|
|
|
|