VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DILLUNS, 25/08/2008 - 14:50h

Les millors extensions per al Firefox 3, segons Mozilla

La majoria dels premis reconeixen extensions per millorar la gestió i l'ús de les adreces d'interès

Les extensions, programes complementaris que ajuden a millorar i afegir noves funcions, són un dels principals èxits del navegador Firefox i una de les raons que l'ha dut a poder fer ombra a l'internet Explorer de Microsoft. Doncs bé, ara Mozilla ha anunciat els guanyadors de l'Extend Firefox 3 Contest, un concurs per premiar les millors extensions de l'última versió del navegador que dona pistes de la direcció que podrien prendre les futures versions de Firefox.

D'entre un centenar de propostes el jurat de Mozilla n'ha destacat set, quatre de les quals milloren la gestió i l'ús de les adreces d'interès del navegador. Tagmarks i HandyTag fan que sigui força més ràpid afegir paraules clau o icones per etiquetar les adreces d'interès, mentre que TagSifter i Bookmark Previews serveixen per navegar més fàcilment entre les adreces d'interès que tingueu arxivades. L'extensió Pencil, en canvi, fa que des del Firefox 3 es puguin dissenyar interfícies d'usuari sense que calgui programar codi, Fire.fm ofereix accés directe als grups de música que us agraden més i als preferits dels vostres amics a partir del servei Last.fm, i Read it Later guarda les pàgines web que escolliu perquè les pugueu llegir més tard, encara que no tingueu connexió a internet.

Les etiquetes, que defineixen les adreces d'interès a partir de paraules clau, són una nova funció que tot just s'ha incorporat al Firefox a partir de l'última versió i les extensions que ajuden a millorar-ne l'ús poden acabar incloses a les pròximes versions del navegador. Sigui com sigui, les extensions continuen essent una manera senzilla i fàcil de personalitzar el navegador i adaptar-lo a les vostres necessitats. Si voleu saber quines us podeu instal·lar, podeu consultar-ho a la web de complements per al Firefox de la fundació Mozilla.

 
Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA