VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DISSABTE, 17/05/2008 - 19:15h

Jaume Mateu: 'Tenim força suficient per fer que els nouvinguts s'incorporin al nostre parlar'

L'Obra Cultural Balear demana al govern més decisió a l'hora d'aplicar polítiques a favor del català

El president de l'Obra Cultural Balear (OCB), Jaume Mateu, ha dit que els més de 15.000 assistents a la Diada per la Llengua que avui s'ha fet a Palma demostra un any més que el país té prou recursos per incorporar al català els nouvinguts que hi arriben. 'Perquè la llengua pròpia és la porta d’accés a les nostres dinàmiques de relació, una manera de ser, de fer i de sentir singular que ens ha marcat el passat, ens ordena el present i ens construeix el futur', ha dit. També ha fet una crida perquè els catalanoparlants usin la llengua a tothora i a tot arreu.

Ha demanat al govern que prengui les mesures necessàries per cloure amb èxit el procés de normalització lingüística. Ha recordat que milers de persones ja es van manifestar el 5 de maig de l'any passat, fet que va ajudar 'a canviar el rumb d’una política letal per al coneixement i ús del català. Ara, aquell esperit retorna per reclamar-los avanços, per recordar-los els compromisos contrets.'

'La nostra llengua al carrer' era el lema que encapçala la Diada d'enguany, que s'acabarà amb les actuacions d'Obrint Pas, Anegats i Música Nostra.

Durant tot el dia, l'OCB també ha obert de bat a bat a l'espai de cultura Ca n'Alcover, que s'inaugurà dijous i que funciona com a centre cultural de l'illa.

Missatge social

'El missatge d'enguany va dirigit a la societat' explica a VilaWeb Tomeu Martí, vice-president de l'OCB, 'perquè l'assignatura pendent és que la llengua catalana es parli al carrer'. 'A més, volem dedicar una atenció especial als nouvinguts, no només perquè incorporin el català a les seves vides sinó perquè se sumin a les nostres reivindicacions'.

'Des d'una perspectiva històrica, el paper de la Diada ha estat molt important', assegura Martí. La primera vegada que es va organitzar la jornada va ser l'any 1995 i va suposar la ruptura d'un dels majors tòpics: 'Que només érem quatre els qui apostàvem pel català; de mica en mica s'ha demostrat que la majoria de la societat està d'acord amb la recuperació de la llengua catalana.'

 
Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA