|
DIUMENGE, 06/07/2008 - 06:00h
EUPV trenca relacions amb el Bloc
Divendres van expulsar Glòria Marcos del grup parlamentari conjunt
El Consell Nacional d’Esquerra Unida del País Valencià (EUPV) decidí aquest dissabte trencar relacions amb el Bloc Nacionalista Valencià després d’expulsar Glòria Marcos del grup parlamentari que compartien (Compromís pel País Valencià). També s’aprovà presentar un recurs a la mesa del les Corts perquè consideraven que s'havien vulnerat 'els drets de la diputada i el sentit del vot de dues-cents mil persones’. El Consell Nacional va donar suport unànime a Glòria Marcos i als dos altres parlamentaris que encara són al grup.
Compromís pel País Valencià va acordar divendres expulsar del grup parlamentari la diputada i coordinadora d'EUPV, Glòria Marcos. Impulsada pel Bloc Nacionalista Valencià, va tenir el suport dels dos membres d'Iniciativa del Poble Valencià. Segons que explicà Marcos a VilaWeb, tot plegat responia a un 'linxament polític' per fer fora EUPV del grup parlamentari.
El Bloc argumentà que ja fa un any que Marcos els acusa d'antidemocràtics, que no va voler participar en la redacció del reglament del grup, que ara considerava 'inquisidor i punitiu', i que per això li obriren un expedient. Per això i altres motius al·legats pels impulsors de l'expedient, el document conclou que 'tot allò arreplegat en el Plec de Càrrecs junt amb els agreujants considerats, són sancionables amb l’expulsió segons l’article 21 del Reglament del Grup Parlamentari'.
La versió de Marcos
La parlamentària de Compromís pel País Valencià i coordinadora d'Esquerra Unida (EUPV), Glòria Marcos, es va queixar que, darrere la proposta d'expulsar-la del grup per motius personals, hi havia un propòsit polític: foragitar EUPV de les Corts.
Aquest, va dir, era el principal motiu per haver-se negat a defensar-se de les acusacions explicitades en el plec de càrrecs. I va afegir que no volia donar legalitat a un reglament 'fet per a expulsar-me'.
En canvi, Glòria Marcos va anunciar que presentaria un recurs a la mesa de les Corts, a qui demanaria disposar de més mitjans si esdevingués diputada no adscrita: això voldria dir que tindria menys capacitat econòmica i menys iniciativa parlamentària.
|
|
|
|
|
|