VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DISSABTE, 15/11/2008 - 21:08h

Colomer "va passar" dels municipalistes a l'hora de configurar la seua executiva.

El vila-realenc Francisco Valverde, "bèstia negra" dels sevillistes, serà el nou secretari d'Organització.

Tal i com estava previst, l'actual alcalde de Benicàssim i portaveu socialista a la Diputació va ser proclamat nou --i primer-- secretari provincial del PSPV-PSOE. Es tracta d'un càrrec de nova creació, perquè fins ara els socialistes castellonencs mantenien una organizació merament comarcal, per sota del nivell de País.

Finalment hi ha hagut acord entre les dues grans famílies del socialisme castellonenc, els seguidors de Ximo Puig --als quals pertanyia el mateix Colomer-- i els antics partidaristes de Jordi Sevilla, autorebatejats després com a municipalistes i que li van donar finalment suport a l'actual secretari general del PSPV, Jorge Alarte. Alarte hauria pactat amb Colomer la seua elecció per a aquest càrrec de secretari provincial, a canvi del suport dels seus a l'hora d'estabilitzar un PSPV a nivell de País en el qual només va eixir elegit per 20 vots més que Puig. Aquest acord l'hauria negociat el mateix Alarte amb els municipalistes i aquests l'haurien acceptat finalment a canvi d'acords futurs que no han transcendit, però entre els quals es podria trobar la repetició de l'actual portaveu muncicipal, Juan Maria Calles, com a candidat a l'alcaldia castellonenca el 2011.


Només alguns dirigents més oposats a Puig i a Colomer, com ara els alcaldes de Moncofa i Almenara, José Vicente Isach i Vicente Gil, van exterioritzar la seua oposició no assistint dijous a l'acte que va celebrar el "candidat in pectore" al Conservatori, ple de gom a gom de la plana major del socialisme castellonenc. Per cert, tampoc no hi era Oscar Tena, l'alcalde de Vilafranca al qual Alarte va designar president del partit en agraiment a la seua oposició a Puig en la comarca dels Ports on aquest és amo i senyor. I, per suposat, tampoc no hi era Jordi Sevilla, cada vegada més allunyat de la província de la qual se suposa que és representant al Congrés de Madrid. Tot fa imaginar que el 16'9% de delegats que no li han donat suport al nou secretari provincial són justament el d'aquest sector "intransigent"


Però, pel que fa als noms de les persones de l'Executiva que l'hauran d'acompanyar en la seua gestió, Colomer no ha cedit, i ha obviat el veto dels municipalistes a dues persones, al vila-realenc Francisco Valverde --recordem que l'agrupació de Vila-real, partidària aferrissda de Puig, va rebre fortes crítiques, abans del congrés de País, d'aquest sector més extremat dels municipalistes-- i a Maria José Salvador, de manera que al primer l'ha designat secretari d'Organització, el càrrec mnúmero dos del seu organigrama, i a la segona vicesecretària primera. Aquests noms li van costar una clara disminució dels vots a la llista, que van baixar al 60%, suficients per ser aprovada però clarament indicadors que el conflicte entre les famílies, diguen el que diguen Alarte i Colomer, dista encara molt d'haver-se tancat de manera defintiva.

 
tornar

Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA