VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DIMARTS, 06/01/2009 - 08:50h

La cavalcada d'enguany incorpora l'adoració al nen Jesús i el lliurament de caramels

Un any més, la cavalcada de reis va fer les delícies dels més menuts. Ses Majestats van arribar a la Bisbal des de l'Orient amb els seus camells a dos quarts de set de la tarda. Melcior, Gaspar i Baltasar van pujar a les carrosses per fer un recorregut que enguany preveia fer una aturada tècnica de condició obligada a les escalinates de l'església per adorar a l'infant Jesús. Amb posterioritat es van dirigir al Castell, on l'alcalde els va lliurar la clau que obre totes les cases perquè els petits puguin gaudir avui dels regals que els reis els han deixat aquesta nit de llarga feina.

La principal novetat d'aquest 2009 van ser, tot i la crisi, els caramels. Aquests dolços, si bé de forma controlada, es van anar lliurant en mà i llençant a l'aire per part d'alguns patges durant la cavalcada. En anteriors ocasions no s'havien pogut degustar si no era després d'anar a veure a Ses Majestats. No van faltar tampoc les paraules del batlle, Lluís Sais, amb un missatge que va tenir com a lemes la pau i que cap nen es quedés sense una joguina. També hi ha va haver la intervenció del rei Baltasar, que va demanar, en la seva llengua, que els nens i nenes de la Bisbal fessin cas als seus pares i es portessin bé aquest any que ara comença. Finalment, unes paraules de l'orador Ramon Duran van ser el pas previ a la recepció de la mainada per part de ses alteses.

Respecte d'altres anys, un membre de l'anterior comissió comentava que, si bé l'any passat havia estat de transició, enguany s'havia vist un acte molt més lluït. I és que la recepció a la comitiva reial ha tingut el suport de les associacions Fira de Circ, Agrupament Escolta, Espoc, Voltors, Associació de Puntaires i les colles Engresca't i els teatraires Desastroup.

Llibertat de premsa

En el decurs de l'acte es va haver de lamentar la incidència de no haver deixat fer la seva feina, en voler gravar imatges de l'adoració a l'infant Jesús a les escalinates de l'església, al redactor d'aquest mitjà de comunicació local, a diferència d'altres persones a les que es va facilitar aquest accés.









Temes relacionats

  • Cavalcada de reis de la Bisbal, 05.01.09 (vídeo)

  •  
    Un moment de la cavalcada d'ahir
    tornar

    Versió per imprimirEnviar a un amic

    CC

    IQUA