|
DILLUNS, 21/04/2008 - 06:00h
Martí Serra enregistra el seu primer disc
L'edita el prestigiós segell Fresh Sound New Talent i sortirà abans de l'estiu
El saxofonista badaloní Martí Serra (vegeu aquí la seva pàgina) va enregistrar en directe el seu primer disc el passat dimecres, 16 d'abril. Va ser en la formació de trio, acompanyat de Rai Ferrer i Xavi Maureta, i en un local emblemàtic, la Jazz Room (antiga Cova del Drac), gestionada per Mas i Mas, i que es va omplir de gom a gom en els dos passis.
L'àlbum l'editarà Fresh Sound New Talent, un segell amb casa a Barcelona però de prestigi internacional. Segons avança el propi Serra, el disc es titularà 'Alguns moments bons' i contindrà peces pròpies (com Flor de Vida -dedicada a Joan Armengol-, Això Rai o Alguns moments bons). També s'hi podrà trobar la relectura d'alguns estàndards, com el Ja-Yeah de Thelonious Monk, precisament glossat per Pep Mita en el seu bloc. El disc està previst que vegi la llum abans de l'estiu.
El concert de dimecres, que va servir per l'enregistrament, estava inclòs dins el cicle Barcelona jazz Radio, que organitza Josep Mestres.
Martí Serra va néixer a Badalona l'any 1975, ciutat en la qual es va formar en el clarinet i, posteriorment, en saxo tenor, abans de fer una estada al Berklee College of Music de Boston. En aquest prestigiós centre va estudiar improvisació amb el trombonista Hal Crook i el saxofonista George Garzone.
Quan va tornar d'Estats Units, la seva carrera es va decidir definitivament pel jazz, i des d'aleshores ha tocat amb el millor del panorama jazzístic del país: Jordi Matas, Xavi Maureta, Jordi Rossy, Gorka Benítez, Giulia Valle, Albert Bover, Raynald Colom, Albert Sanz, David Mengual, Llibert Fortuny, Marc Miralta, Guillermo Klein, Sergi Sirvent... Serra ha col·laborat amb assiduïtat amb el Jordi Matas Quintet, el Giulia Valle Group, així com el quartet del bateria Guillermo McGill o l'Andreu Zaragoza Group. Ha guanyat en dues ocasions, 2006 i 2004, el premi de l'Associació de Músics de Jazz de Catalunya al millor saxofonista de l'any.
Serra també ha destacat en la seva vessant d'activista cultural badaloní, i amb la tasca realitzada a l'Associació de Músics Professionals de Badalona.
Vídeo enregistrat el dimecres a la JazzRoom:
|
|
 Martí Serra, dimecres passat a la JazzRoom.
|
|