VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DIMARTS, 20/05/2008 - 13:09h

Només un terç dels afectats pel cicló Nargis ha rebut ajut humanitari

La Junta militar birmana posa traves als cooperants estrangers

Tot just 500.000 dels 2'4 milions dels afectats pel cicló Nargis, que va devastar Birmània fa més de dues setmanes, han rebut alguna mena d'assistència internacional, tot i que més de la meitat del total necessita ajuda de manera prioritària. Segons que explica l'Oficina de Nacions Unides per a la Coordinació d'Ajuda Humanitària (OCHA), la intenció del programa mundial d'aliments era la d'ajudar 750.000 afectats, però encara no ho ha pogut fer.

'Només hem ajudat un terç de la població que ho necessita i ens queda un treball molt important per a fer', ha dit el portaveu del programa, Marcus Prior, que també ha tornat a demanar que el govern de Birmània deixi entrar al país els cooperants estrangers.

Tot i que l'Associació de Nacions del Sudest Asiàtic va assegurar ahir que s'encarregaria de coordinar l'ajuda internacional, el cert és que la Junta militar que governa el país no permetrà que els cooperants occidentals accedeixin a les zones devastades.

Per la seva banda, l'ONU ha explicat que el proper diumenge, 25 de maig, organitzarà una conferència de donants, a Rangun, per establir les necessitats dels afectats. Agències humanitàries han assegurat que pot haver-hi més morts si no arriba més ajuda, en forma d'aliments i medicines.

 
Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA