|
DIVENDRES, 14/11/2008 - 09:56h
La zona euro entra oficalment en recessió per primera vegada
Itàlia entra en recessió, França l'esquiva i Espanya confirma la frenada econòmica
Si ahir es va confirmar que l'economia alemanya ha entrat en recessió, segons l'Oficina Federal d'Estadística, avui s'ha fet públic que la italiana també ho ha fet, perquè el seu producte interior brut (PIB) ha acumulat dos trimestres consecutius de pèrdues (-0,4% i -0,3%). El francès va créixer un 0,1% el tercer trimestre d'enguany (venia d'un descens del 0,3%) i l'espanyol va caure un 0,2% (pdf), la primera xifra negativa des de fa quinze anys.
Bona part dels economistes francesos s'esperaven una dada negativa i que, per tant, el país seguiria els passos d'Alemanya i entraria oficialment en recessió. És per això que el creixement d'un 0,1% s'interpreta com un indicatiu molt positiu.
La primera recessió de la zona euro
Segons els primers càlculs difosos per l'Eurostat, l'oficina d'estadística comunitària, l'economia de la Unió Europea (UE), després de dos trimestres consecutius de creixement negatiu, la zona euro entra en recessió per primera vegada d'ençà de la seva creació, l'any 1999. Segons aquests càlculs, entre juliol i setembre, el producte interior brut de la zona euro va decréixer un 0,2%, dada que s'ha de sumar a un altre creixement negatiu, també del 0,2%, durant el segon trimestre de l'any. Pel que fa a la taxa interanual, l'economia de la zona euro va créixer un 0,7%.
Tècnicament, l'economia d'un país entra en recessió quan suma dos trimestres consecutius amb números negatius.
|
|
|
|
|
|