Europa press

Logo ep

    Un total de 343 immigrants reben els seus diplomes de formació en valencià, anglés i informàtica

    18:3503.07.2009

    VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

    Un total de 343 immigrants han rebut els seus diplomes de formació en valencià, anglés i informàtica en un acte celebrat hui al centre Deportivo-Cultural La Petxina i presidit la regidora de Benestar Social i Integració, Marta Torrado.

    Ha exercit d'amfitrió el president de l'Associació Sociocultural i de Cooperació al Desenvolupament per Colòmbia i Iberoamèrica (Aculco), William Sánchez, qui ha agraït el "suport de l'Ajuntament i de la Conselleria d'Immigració". Precisament, el director general d'Immigració, Josep María Felip, ha destacat "la importància de les activitats formatives en la creació d'una societat avançada".

    Per la seua banda, la regidora Marta Torrado ha valorat estos cursos, "una eina bàsica perquè la població immigrant s'obri a camins d'incorporació laboral i cultural a la societat valenciana". Torrat ha destacat la tasca d'Aculco, "que es convertix d'esta manera en una escola d'acollida que ajuda als immigrants a conèixer i participar de la societat que els rep, genera proximitat i proximitat, i constituïx una font de formació per a accedir a un treball".

    Al llarg els últims mesos, l'associació ha ofert 6 cursos de valencià a un total de 283 persones; altres 2 d'informàtica per a 35 estudiants, i un curs d'anglés, que ha comptat amb una participació de 25 alumnes i alumnes.

    Aculco treballa a València des de l'any 1992. Durant este temps l'Ajuntament ha col·laborat amb ells en diversos programes per a la integració del col·lectiu immigrant a la societat valenciana.

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies