Europa press

Logo ep

    Ryanair iniciarà les cancel·lacions de bitllets contractats a través de tercers "durant la setmana"

    17:3111.08.2008



    MADRID, 11 d'agost (EUROPA PRESS)

    L'aerolínia de baix cost irlandesa Ryanair té previst iniciar al llarg d'aquesta setmana les cancel·lacions de bitllets contractats a través de tercers al llarg d'aquesta setmana, han informat a Europa Press fonts de la companyia.

    Aquestes fonts han recalcat que malgrat que avui no s'ha produït cap anul·lació, Ryanair està decidida a portar a terme la mesura, perquè les agències de viatges en línia "no tenen autorització" per vendre els bitllets de l'aerolínia de baix cost.

    Aquestes pàgines representen entorn del 0,5% de les reserves de Ryanair, fet que equival a unes mil diàries, i utilitzen una tecnologia que permet vincles amb les ofertes de les aerolínies de baix cost i completar la venda, sense que l'usuari abandoni mai la pàgina de referència.

    Segons la companyia, els afectats rebran una compensació, si bé els web responsables de la seva adquisició hauran d'advertir-los de la cancel·lació per evitar trasllats inútils a vols en els quals no hi ha plaça. Ryanair habitualment no té les dades de contacte dels usuaris que van reservar per aquestes pàgines i, en conseqüència, no pot informar-los dels canvis.

    Associacions de consumidors de diversos països han mostrat el seu malestar per aquesta mesura i han instat els afectats a fer reclamacions. Per part seva, Facua ja ha anunciat que denunciarà la companyia de baix cost davant de l'Institut Nacional del Consum (INC) del Ministeri de Sanitat i Consum, la Direcció General d'Aviació Civil del Ministeri de Foment i les autoritats de Consum de les onze comunitats autònomes on opera la companyia --Andalusia, Aragó, les Balears, les Canàries, Cantàbria, Castella i Lleó, Catalunya, el País Valencià, Galícia, Madrid i Múrcia--.

    Per la seva banda, l'agència de viatges en línia eDreams ha assegurat que treballa com a "agent del client final", de manera que "no necessita autorització expressa de Ryanair per utilitzar informació pública que Ryanair posa a disposició dels seus clients", tenint en compte que eDreams recondueix les peticions dels seus clients i les complementa amb informació addicional per donar més poder de decisió al client.

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies