Europa press

L'Iran descarta aturar l'enriquiment d'urani com a condició prèvia a les negociacions
13:0219.07.2008
GINEBRA, 19 de juliol (Reuters/EP)
Un alt càrrec iranià ha indicat avui que el règim de Teheran descarta congelar el programa d'enriquiment d'urani com a condició prèvia a les negociacions amb les principals potències mundials. Aquesta era una de les principals demandes dels Estats Units i dels aliats.
"Qualsevol mena de suspensió o congelació (de l'enriquiment) és impensable", ha afirmat el dirigent iranià en declaracions a Reuters abans del començament dels contactes de la minicimera d'un dia que se celebra avui a Ginebra, a les quals hi assisteix el subsecretari d'Estat per a Assumptes Polítics, Williams Burns.
Burns participa al costat del cap de política exterior de l'Unió Europea, Javier Solana, representants del Regne Unit, França, Alemanya, Rússia, la Xina i el principal negociador nuclear de l'Iran, Saeed Jalili.
La participació sense precedents d'un diplomàtic d'alt rang estatunidenc a la reunió, al costat dels comentaris iranians que minimitzen la possibilitat d'un atac dels Estats Units i d'Israel, han augmentat les possibilitats que existeixin avenços.
Tot i això, l'optimisme s'ha moderat després de conèixer la condició sobre la suspensió de l'enriquiment imposada pels Estats Units abans de començar una negociació formal. "Aquesta és la posició dels Estats Units i seguirà sent-ho", ha afirmat la secretària d'Estat, nord-americana, Condoleezza Rice, en roda de premsa des de Washington.
Des de Teheran, el ministre d'Afers Estrangers iranià, Manuixehr Mottaki ha valorat la reunió com a positiva, tot i que ha dit que es podrien necessitar més reunions. "Considerem les negociacions de Ginebra d'avui positives i constructives", ha afirmat.[FIN]
Resum
-
Última Hora
-
Espanya
-
Món
-
Economia
-
Cultura
-
Societat











