Europa press

Logo ep

    La Xina impedeix l'entrada al país d'un periodista acreditat per als Jocs

    08:4504.07.2008



    PEQUÍN, 4 de juliol (de la corresponsal d'EUROPA PRESS, Débora Altit)

    Tenir una acreditació per assistir als Jocs Olímpics com a periodista no suposarà una garantia de poder entrar al país, després que les autoritats xineses han negat l'entrada al país a un reporter de Hong Kong.

    Els fets es van produir abans-d'ahir, segons ha denunciat l'organització Reporters Sense Fronteres (RSF). L'aeroport de Pequín va retenir un periodista del diari 'Apple Daily', tot i que tenia els papers en regla. El seu acompanyant, fotògraf del diari, no va tenir problemes per passar els controls.

    "Esperem que les autoritats de Pequín no siguin culpables més que d'un error administratiu", ha dit l'organització a través d'un comunicat.

    'Apple Daily', recorda RSF, és conegut perquè és crític amb el govern comunista (la seva web no es pot consultar des de la Xina continental, perquè està censurada). "Però un periodista amb acreditació per a les Olimpíades ha de ser autoritzat a entrar a la Xina sense cap problema".

    El reporter, de nom Norman Choy, ha explicat a l'ONG que quan va arribar amb el seu col·lega a l'aeroport de Pequín va ser conduït a una habitació per funcionaris del departament d'immigració, i interrogat sobre quins eren els seus plans mentre fos a la ciutat.

    Uns minuts més tard, un dels funcionaris li va comentar que, d'acord "amb la llei de seguretat nacional", el seu permís seria confiscat i ell seria enviat de tornada a Hong Kong.

    Choy, que ja havia viatjat a la Xina dues vegades anteriors, va ser introduït en un avió hora i mitja més tard.

    "Estic molt sorprès per aquesta decisió, i espero que les autoritats de Hong Kong i els organitzadors dels Jocs m'ajudin a tornar a la Xina per cobrir-los", ha comentat el periodista a RSF.

    L'organització ha dit haver rebut ja notícies de periodistes que tenen problemes per obtenir els seus visats per a la Xina.

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies