Europa press

Un concert al palau de la Música homenatja la cantant catalana Teresa Rebull
19:0429.06.2006
BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS)
El Palau de la Música Catalana acollirà el pròxim 6 de juliol el concert 'Visca l'amor' en homenatge a la cantant catalana Teresa Rebull en què participaran artistes de la talla de Maria del Mar Bonet, Lluís Llach, Marina Rossell, Josep Tero i Joan Isaac.
El concert, organitzat per Òmnium Cultural amb la col·laboració de la Generalitat, pretén ser un homenatge tant "a l'artista, capaç de fer centenars de temes", com "a la persona" compromesa que és Teresa Rebull, segons ha explicat avui el cantautor Lluís Llach.
Teresa Rebull (Sabadell, 1919) és filla d'una llegendària parella anarcosindicalista que, després de la Guerra Civil, es va exiliar a França on va formar part de la resistència antinazi. Tal com va confessar Rebull mateixa, va ser el fet d'escoltar Raimon en un concert a París el que va animar-la a cantar.
Gràcies a Lluís Llach va entrar en contacte amb els representants de la Nova Cançó catalana i es va convertir en la seva màxima exponent en la Catalunya Nord, on resideix des de 1971 a Banyuls. Va ser militant del POUM i va formar part de la fundació del PSC-PSOE.
La cantant ha assegurat estar "il·lusionada" amb aquest homenatge, encara que li agradaria més un títol com "fiestaza", i amb la possibilitat d'actuar al palau de la Música, un lloc "especial" en què anava de petita a escoltar música clàssica.
Teresa Rebull, que té el tema 'Paisatge de l'Ebre' basat en un poema de Josep Gual com a cançó més universal, ha remarcat la seva "defensa de la llengua catalana" en la seva música.
L'espectacle 'Visca l'amor', dirigit per Ferran Madico, s'articularà al voltant dels temes de Rebull, que seran interpretats per Maria del Mar Bonet, Marina Rossell, Gisela Bellsolà, Mariona Sagarra, Lluís Llach, Joan Isaac, Josep Tero, Blues del Picolat, Relk, Gerard Jacquet, Baeturia, Túrnez i Sesé i Muhel.
Televisió de Catalunya està preparant un documental sobre la vida de Teresa Rebull i que, dividit en tres blocs temàtics, farà de fil conductor entre les diferents aportacions musicals de l'espectacle.
Resum
-
Última Hora
-
Espanya
-
Món
-
Economia
-
Cultura
-
Societat











