| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 21 de maig de 2024


diumenge, 22 de febrer de 2009
>

«Vaig venir de Madrid; jo era maquinista»





Fernando Ruiz de Loizaga va treballar més de quaranta anys com a ferroviari. El 2005 va signar una prejubilació. Explica que aquest ha estat el sistema més utilitzat per Renfe per tal d'anar reduint la plantilla. «La gent s'ha anat jubilant i l'empresa no els ha substituït. Aquí, fa uns anys hi havíem treballat més de 500 persones. Ara hi deu haver uns setanta treballadors, no ho sé ben bé, perquè ara funciona tot amb empreses subcontractades», comenta Fernando, que encara té molts amics i coneguts que treballen a l'estació de Portbou. En Fernando és un dels molts empleats que va arribar a aquesta població fronterera atret per la feina al ferrocarril. «Vaig venir de Madrid per fer de maquinista. Abans havia treballat en altres llocs però aquí es cobrava més. Em vaig casar amb la meva dona aquí i ja ens hi vam quedar», explica. Atribueix la davallada del nombre de treballadors tant al tancament de les duanes com a la mecanització dels sistemes.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Portbou tem que amb el TAV es repeteixi la davallada pel tancament de la duana

>Els edificis perduren, els usos, no

>«L'època d'esplendor va ser la de les duanes»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.