| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 20 d'abril de 2024


dijous, 19 de febrer de 2009
>

Un entorn ple d'al·licients turístics

Rubí continua potenciant la visita dels seu paratges més atractius amb l'edició d'un DVD

la contra

MARC CORNET I BELTRAN.

No fan falta grans inversions econòmiques per poder continuar fent turisme en temps de crisi. Almenys això és el que creu el regidor d'Identitat i Projecció Exterior de Rubí, Martí Pujol, que està convençut que la riquesa cultural i paisatgística de l'entorn més immediat bé val l'atenció dels que hi habiten. «Estem demostrant que a la ciutat hi ha moltes coses que valen la pena, i calia ensenyar-les i explicar-les als rubinencs que no les coneixien», comenta, en relació amb tot el seguit de mesures que, des de la seva regidoria, s'han impulsat per potenciar la visita dels paratges més atractius del municipi.

Primer va ser la creació d'un plànol turístic, que detalla i explica 21 indrets que van ser seleccionats com a rellevants –«una tria que, encara que sembli mentida, ens va suposar un esforç», puntualitza Pujol–; més tard, el naixement de la Botiga de Rubí-Oficina de Turisme, que el mes de desembre passat va complir el primer any d'existència i els autors del projecte de la qual aspiraven als premis FAD 2008 d'interiorisme pel seu disseny; i, més recentment, l'edició d'un DVD en quatre idiomes –català, castellà, anglès i francès– que «dóna resposta a finalitats pedagògiques i de projecció exterior», en paraules del mateix regidor.

«Amb aquest DVD ampliem la difusió del plànol turístic al camp audiovisual», va afegir Pujol durant la presentació del producte, que té una durada d'entre 13 i 14 minuts i ofereix imatges i explicacions dels 21 punts d'interès abans esmentats. «Es podrà adquirir a la Botiga de Rubí per un preu simbòlic de 2 euros, però també l'estem repartint als instituts, les escoles i les entitats. Pot ajudar en l'àmbit educatiu, ja que permet fer treballs a classe i també sortides de camp, però també res pon a la demanda de gent que ha vingut a viure a Rubí i que volia mostrar com és la ciutat a familiars d'arreu de l'Estat i del món», va explicar el regidor, que també va destacar que una de les primeres coses que faran «és enviar el DVD a Clichy», la localitat francesa pròxima a París amb la qual Rubí està agermanada.

Amb l'edició del DVD, la Botiga de Rubí ja té una vintena de productes propis, entre els quals destaquen uns didals de fusta pintats a mà, postals, imants per a la nevera i un original joc de memòria en què s'han d'ajuntar una sèrie de fitxes del Rubí d'abans i del d'ara, amb fotografies en blanc i negre i en color. «Quan vam començar tot això algú se'n reia, però el turisme està canviant molt, i ja va molt més enllà del sol i la platja», va destacar Pujol, que a més va citar una conversa recent amb el conseller Josep Huguet: «Em va dir que el turisme de futur per a la Generalitat és cultural, identitari i ambiental.»



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.