| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 19 de desembre de 2025


dijous, 19 de febrer de 2009
>

El cobriment de les vies a Sant Feliu costarà 97 milions i estarà fet el 2013

Foment ha publicat el projecte informatiu, en què es decanta per l'execució menys molesta per als veïns

ROSA M. BRAVO. Sant Feliu de Llobregat
El cobriment de les vies de Renfe a l'altura de Sant Feliu de Llobregat costarà finalment 97 milions d'euros i les obres duraran 36 mesos, per la qual cosa un cop s'aprovi la declaració d'impacte ambiental, l'últim tràmit que queda, els treballs podran començar en un any i el municipi estarà lliure de vies el 2013. El Ministeri de Foment va treure ahir a exposició pública el projecte constructiu del cobriment, en el qual s'opta per foradar el túnel de manera paral·lela a la via actual, per la qual cosa no s'haurà d'interrompre el trànsit ferroviari, i el tram central del túnel es farà de manera subterrània per causar un menor impacte en l'entorn.


+ Les vies de Sant Feliu al pas pel centre del municipi. Foto: ACN

Foment tenia dues alternatives per fer subterrànies les vies, i finalment s'ha decantat per actuar en els 2.955 metres de vies que hi ha al municipi, entre el carrer Agricultura i el límit amb Sant Joan Despí. Del traçat total que transcorre per Sant Feliu, seran subterranis els 1.545 metres que passen pels barris residencials. El mètode constructiu que s'ha escollit ha estat l'excavació entre pantalles –des de la superfície– en una part del traçat, mentre que en la que passa pel centre del municipi, entre els carrers Sanson i Comte de Vilardaga, s'excavarà el túnel sota terra, l'anomenat túnel en mina, per fer que l'impacte per als veïns sigui menor. Aquest mètode eleva el pressupost necessari als 97 milions d'euros, mentre que l'alternativa presentada per Foment i finalment desestimada plantejava que tot el traçat es fes entre pantalles, a cel obert. Això hagués costat 83 milions d'euros, però cal tenir en compte que el tram subterrani era més curt, de 1.360 metres, i deixava sense cobrir la zona residencial entre els carrers Sanson i Picasso. A més, aquest sistema, que es va plantejar l'any 2000 i finalment s'ha desestimat, implicava el desviament del trànsit ferroviari mitjançant dues vies provisionals als carrers Constitució i Jacint Verdaguer.

L'alcalde de Sant Feliu, el socialista Juan Antonio Vázquez, va explicar ahir que l'alternativa que ha escollit Foment és la que prèviament s'havia pactat amb el municipi. «És un sistema una mica més car però menys agressiu amb els veïns, que no veuran les obres amb el sistema del túnel en mina, ja que es faran sota terra.» Tampoc es faran sobre les vies actuals, sinó amb un traçat paral·lel, per la qual cosa no caldrà instal·lar vies provisionals i desviar el trànsit. Durant les obres es construirà una estació provisional a uns metres de l'actual. Amb aquestes obres desapareixerà el perillós pas a nivell que travessa les vies a l'altura del passeig Comte de Vilardaga, on una vintena de vianants han mort des del 1993 atropellats per trens.

Segons els càlculs de Vázquez, la tramitació de la declaració d'impacte ambiental durarà entre deu i dotze mesos, de manera que l'obra es podrà posar a licitació d'aquí a un any i tenir-la acabada el 2013.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Es guanyaran 42.000 m²

>Narváez nega que hi hagi motius d'alarma pel TAV al Clot

>El corredor del TAV de Barcelona a Madrid arribarà enguany als 6 milions d'usuaris

>El cobriment de les vies del tren a Sant Feliu estarà fet el 2013

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.