«On comença la Costa Brava i on comença el Pirineu de Girona?» Aquesta és la pregunta que es planteja en l'anunci. La resposta se simbolitza per mitjà de petjades sobre la sorra i la neu en dues imatges que, segons afirma el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, tenen com a objectiu únicament donar un missatge de continuïtat d'un territori que va del mar a la muntanya. La curiositat, però, és que no tenen gaire a veure amb el territori gironí. La que fa referència a la Costa Brava és una imatge de les Bahames i, segons van reconèixer ahir fonts del Patronat de Turisme, la que fa referència al Pirineu també és d'arxiu, tot i que no es va voler especificar de quin lloc concret es tracta.
UN ANUNCI «PUNTUAL»
El Patronat de Turisme va explicar ahir que el gràfic correspon a una inserció publicitària puntual, que s'ha portat a terme en algunes revistes i publicacions i que «no tindrà continuïtat». «Aquesta inserció publicitària, en la qual la importància rau en el concepte més que en el paisatge, es va dissenyar de forma puntual i única i no forma part de cap campanya publicitària», assegura.
La intenció del patronat de relacionar més la Costa Brava amb el Pirineu i oferir una imatge renovada del territori ja es va anunciar fa un temps, però es reconeix que aquests anuncis concrets no responen a l'objectiu que es tenia. El patronat assegura que «sempre ha presentat la Costa Brava en la seva realitat» i manté que, pel que fa al polèmic anunci, es tracta d'un cas «únic i excepcional».