| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 24 d'abril de 2024


dissabte, 14 de febrer de 2009
>

L'Estat confirma que l'estació definitiva del TAV a Figueres es farà més al sud del previst

Ha d'estar construïda el 2012 i es farà perpendicular a la carretera de Llers, a uns cent metres de la provisional

MAR VICENTE. Figueres
L'Estat ha confirmat als ajuntaments de Vilafant i Figueres que l'estació definitiva del TAV es farà a uns cent metres cap al sud de les instal·lacions provisionals i en perpendicular a la carretera de Llers, al terme de Vilafant. Així ho van explicar ahir els alcaldes dels municipis, Pepi Comalada i Santi Vila, respectivament. Tot i això, els ajuntaments no en tindran la confirmació per escrit fins la setmana vinent, segons van dir. Finalment, el Ministeri de Foment ha acceptat la proposta dels alcaldes i farà l'estació més cap al sud. L'edifici definitiu ha d'estar a punt l'any 2012, tot i que abans, el 2010, entrarà en servei l'estació provisional. Els alcaldes van rebre aquesta notícia en una reunió dijous a Barcelona i la setmana que ve tindran la documentació, previsiblement.


L'alcalde de Figueres, Santi Vila, va comentar ahir que, tot i que la decisió per escrit no la tindrà fins la setmana que ve, el Ministeri de Foment veu amb bons ulls la proposta que havia fet el consistori, juntament amb el de Vilafant. Finalment, doncs, l'estació del TAV i del tren convencional es farà al terme de Vilafant en perpendicular al carrer Avinyonet, és a dir, uns cent metres més cap al sud de les instal·lacions provisionals. «La setmana que ve sabrem més coses», va dir Santi Vila. L'alcalde hi va afegir que l'Ajuntament no considerarà que Figueres té una estació fins que entri en servei la definitiva, prevista pel 2012.

Per la seva part, l'alcaldessa de Vilafant, Pepi Comalada, va confirmar que en una reunió dijous a Barcelona es van assabentar que la setmana que ve l'Estat enviarà al seu ajuntament –i també una còpia al de Figueres– la documentació amb la proposta. «Fins la setmana que ve no tindrem els treballs elaborats per l'empresa», va assegurar Comalada. L'alcaldessa hi va afegir que no li agrada l'estació provisional però que l'accepta per poder tenir la definitiva. A Comalada no li agrada l'emplaçament de la provisional ni tampoc els accessos i, de fet, demana que n'hi hagi un des del seu municipi. «Jo poso d'exemple que l'estació provisional és com els mòduls prefabricats d'una escola. L'hem d'acceptar per poder tenir la definitiva», va dir.



TRAM INTERNACIONAL
Figueres i Vilafant han de tenir una estació del TAV, encara que sigui provisional, el 2010 perquè l'Estat es va comprometre a tenir una solució per aquella data per enllaçar amb el tram internacional, construït per TP Ferro. Precisament, dimarts es compleix la data anunciada per l'empresa per entregar l'obra.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Un 14% menys de viatgers al gener a l'aeroport

>Reduir l'impacte del trànsit de Bracons

>L'Estat allunya de Blanes el traçat de l'N-II

>Renfe comença a cedir a les peticions dels usuaris

>L'Estat fa cas dels ajuntaments i l'estació definitiva del TAV a Figueres serà més al sud del que es preveia

>El desdoblament de l'N-II s'allunyarà del Vilar de Blanes

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.