Una altra història és dedicar recursos públics a ajudar empreses amb problemes. El 58,2 hi està d'acord. Normal, si el 18,8% dels enquestats situen l'atur com el problema més greu a Barcelona, per damunt dels problemes vinculats a la immigració, protagonistes en el baròmetre anterior. Si es tracta dels problemes que més afecten personalment els enquestats, a l'atur el més repetit, amb un 17,5% de les respostes s'hi sumen, en segon lloc, els problemes econòmics apuntats per un 16,8% dels enquestats i, en tercer lloc, un altre assumpte tan lligat a la conjuntura econòmica com és l'accés a l'habitatge (7,6%).
La valoració del context econòmic és pitjor quan es parla d'Espanya en què un 80,5% consideren que aquest context és dolent o molt dolent o de Catalunya amb un 73% de valoració negativa que quan es valora l'economia barcelonina, valorada negativament per un 65,3%. Això sí, més de la meitat dels entrevistats (el 52,3%) creuen que Barcelona no està més ben o més mal preparada que la resta de l'Estat per afrontar el daltabaix econòmic, sinó que l'afectarà de manera similar, perquè majoritàriament es considera que aquesta crisi és una crisi global (un 64,4% ho creuen). I que va per llarg, a més: un 57,4% opinen que la situació no es redreçarà com a mínim fins al 2010. Per això la gent ha retallat les despeses. Sobretot en roba i calçat (15,9%). Els que han de gastar són els turistes.
L'acceptació del turisme com a motor econòmic té un únic però: el 72% estan d'acord amb l'afirmació que cal reduir les molèsties que genera el turisme a la ciutat, cosa que no significa reduir el nombre de visitants: el 78,1% opinen que cal mantenir-lo.
Quan es va fer l'enquesta, al desembre passat, una tercera part dels entrevistats admetien que no sabien que Barcelona havia estat escollida com a seu de la secretaria de la Unió per la Mediterrània, però el 82,5% dels que en tenien constància creuen que l'elecció també tindrà, com el turisme, efectes positius. Menys coneguda era encara la reforma de la Diagonal (un 41% no en tenien notícia). Pel que fa a aquesta intervenció, la immensa majoria és favorable a unir el Trambaix i el Trambesòs, a potenciar l'avinguda com a eix comercial, a ampliar les voreres i a fer pàrquings subterranis. Una altra cosa és restringir el trànsit privat: el 45,4% es mostren més aviat d'acord amb la mesura. El 47,5%, més aviat en contra.