| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 7 de maig de 2024


dimecres, 28 de gener de 2009
>

Preveuen que l'Estat espanyol perdi el segon lloc del turisme mundial el 2008



EFE. Madrid

L'Estat espanyol pot perdre, en el balanç del 2008, la seva posició en el rànquing mundial d'arribades de turistes internacionals a favor dels Estats Units, el mateix país al qual va rellevar d'aquesta posició després dels atemptats terroristes de l'11 de setembre del 2001, segons va avançar ahir l'Organització Mundial del Turisme (OMT). En espera de les dades finals de l'abril, l'OMT va avançar que l'Estat espanyol pot baixar al tercer lloc, ja que va acabar l'any 2008 amb 57,4 milions de turistes, cosa que suposa un 2,6 per cent menys, mentre que als EUA es preveu una evolució positiva.

L'Estat espanyol ha estat fins ara la segona destinació mundial, tant pel que fa a arribades de turistes internacionals com per ingressos turístics, només per darrere de l'Estat francès i els EUA, respectivament. Encara que l'OMT va descartar importants relleus en el rànquing, aquest any hi pot haver canvis pel fet que Europa, junt amb el continent americà, serà la regió més afectada per la crisi. La raó d'això té a veure amb el fet que la major part dels seus mercats emissors ja estan (o estan entrant) en recessió i, de fet, va ser l'única zona que va ser objecte d'un estancament en el conjunt del 2008.

El turisme mundial va tancar l'any passat amb 924 milions de turistes internacionals, 16 milions més (un 2 per cent més que el 2007), però aquest any el seu creixement es veurà afectat per la crisi.



ALTERNATIVES A LA CRISI
En aquest moment de crisi global, les comunitats autònomes de l'Estat comencen a buscar alternatives per no perdre turistes. Amb vista al nou any, la majoria coincideixen que cal estar preparats i buscar solucions i alternatives. Nous mercats, nous productes o noves estratègies i, especialment, buscar alternatives a la marca sol i platja per promoure el turisme gastronòmic, cultural o per aprendre l'idioma. La clau per a les Balears és la promoció i els nous productes: el golf i el turisme cultural, nàutic, de naturalesa i de congressos. Una oferta similar a la del País Valencià, que ja ha notat la crisi –com el País Basc–; en canvi, les Canàries buscaran el turisme escandinau. Catalunya creu que la clau en el futur podria ser el turisme de proximitat, però també cerca nous mercats, com ara el rus, menys afectat per la crisi.


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.