| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 19 de setembre de 2024


divendres, 23 de gener de 2009
>

El projecte Rossinyol



la galeria

DAVID PUJOL I FABRELLES.
El projecte Rossinyol –que agafa el nom d'un ocell petit que canta esplèndidament quan se sent segur, ja entendreu per què ho dic– és un programa de la Universitat de Girona que pretén l'establiment de relacions entre estudiants universitaris i alumnes immigrants d'educació primària. Me'n va parlar fa uns dies en Jordi Feu, sociòleg i professor de la Facultat d'Educació i Psicologia, que és un dels responsables del projecte. Segons em va explicar dies enrere tot dinant, els estudiants universitaris que fan de mentors acompanyen periòdicament un infant per tal que conegui diferents espais de la seva ciutat, amb l'objectiu d'accelerar el seu procés d'integració. La finalitat última del projecte és, doncs, afavorir la integració social, cultural i lingüística dels alumnes d'origen estranger, la qual cosa, en el context en què vivim, no deixa de ser prou important. Ho expliquen així: «Es parteix de la convicció que l'ús de la mentoria pot fer que la inclusió social, la ciutadania activa i el desenvolupament personal siguin també una realitat per als infants immigrants o per a altres grups desafavorits.» El projecte no és pas un invent d'aquí, sinó que té un abast europeu més ampli. S'hi han integrat universitats d'altres sis països, amb la cobertura d'un programa Sòcrates de la Unió Europea. Ja ho veieu: mentre alguns es dediquen només a lamentar-se, n'hi ha d'altres que fan feina i, amb idees originals, contribueixen a fer avançar la societat.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.