En cap cas l'operació de compra de la companyia aèria Spanair per part de l'empresariat català suposarà que la Generalitat inverteixi diners en la companyia. El conseller de Política Territorial ho va voler deixar clar ahir davant la possibilitat que l'opció de compra no arribi a bon port per la manca de socis capitalistes que es vulguin afegir al projecte. «Seria una llàstima que no sorgissin els diners. Si cal, el govern impulsarà la compra i liderarà el grup inversor perquè sap què hi perd l'aeroport del Prat si es queda sense Spanair», admetia el conseller, però, encara que això acabi passant, el govern català no invertirà diners públics en una companyia privada, concloïa.
La companyia aèria escandinava SAS va anunciar recentment que negociava la venda de l'espanyola Spanair a un grup inversor liderat pel consorci Turisme de Barcelona i la societat de capital risc Catalana d'Iniciatives, que es quedaria un 25% de la companyia, mentre que un 20% restaria a les mans de SAS com a soci industrial de la nova Spanair. Ara, però, encara falta trobar socis capitalistes que assumeixin el 55% restant. Els promotors de la iniciativa tenen converses amb el gegant alemany Lufthansa, que lidera la primera aliança aèria mundial, Star Alliance, en la qual té com a socis tant SAS com Spanair.
La Generalitat es limitaria a donar cobertura a la concessió d'un crèdit sindicat per part de diversos bancs a la companyia perquè pogués ampliar el capital que necessita per renovar la flota actual de 48 avions. El govern català donaria la cobertura a través de l'Institut Català de Finances en una operació en què «la Caixa» faria un paper semblant perquè no té intenció d'entrar al capital de la nova Spanair.