| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 28 de març de 2024


dilluns, 19 de gener de 2009
>

L'Estat farà un projecte nou del tram aturat del desdoblament de l'N-II de Sils a Maçanet

Hi incorporarà les al·legacions de l'Ajuntament de Maçanet, i preveu reiniciar les obres a principis del 2010 com a molt tard

ORIOL MAS. Maçanet de la Selva
L'Estat farà un nou projecte del tram aturat del desdoblament de l'N-II entre Sils i Maçanet. La rescissió del contracte amb l'empresa adjudicatària, més les millores que s'hi incorporaran, obligaran a tornar a fer diversos tràmits administratius, com tornar sotmetre el projecte a informació pública. En aquest projecte s'incorporaran bona part de les al·legacions de l'Ajuntament de Maçanet, com ara la construcció d'un fals túnel a la Torre de Cartellà i la millora de la mobilitat local o dels accessos a la C-35. Això farà que no es puguin reiniciar els treballs fins a finals d'aquest any o principis del que ve. D'altra banda, el delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, va indicar que les obres entre Tordera i Maçanet començaran a finals d'any.



+ Els terrenys on s'havien començat les obres a Maçanet són ara mateix un fangar. Foto: O.M.

Rangel, acompanyat del delegat del govern estatal a Girona, Francesc Francisco-Busquets, es va reunir ahir amb l'alcalde de Maçanet, Alfons Soms. Segons van explicar després de la reunió, l'Estat ha acceptat les al·legacions de Maçanet, i ara els tècnics de les dues administracions plasmaran l'acord en el projecte.

Entre les millores que s'introduiran en el tram Maçanet-Sils, destaca que es facilitaran els moviments locals per travessar la carretera de banda a banda. Les més de 400 persones que viuen a la urbanització Montbarbat seran de les més beneficiades, perquè evitaran haver de fer més de 6 quilòmetres per accedir al poble. L'Estat farà una rotonda nova a la zona de Can Castells que connectarà amb les vies de serveis, des d'on es podrà accedir al poble a través d'un pas superior. Des d'allà es farà un vial que anirà fins al centre de Maçanet a través de la zona on hi ha la fàbrica Tretty, i que ha de ser el futur polígon industrial del municipi. Altres mesures seran la construcció d'un fals túnel al costat de la Torre de Cartellà, per evitar l'impacte que l'autovia representava per a aquest bé patrimonial d'interès nacional, i la millora de l'enllaç de l'A-2 amb la C-35 –la carretera que surt de l'autopista cap a la Costa Brava–, que tindrà més capacitat. L'alcalde va valorar satisfactòriament aquestes mesures, així com que es treguin barreres de protecció per les obres fins que aquestes no es reprenguin.

El delegat del govern, Joan Rangel, va destacar que abans de fer el nou projecte s'han volgut consensuar les millores amb l'Ajuntament: «Volem fer les coses així, perquè això permetrà que s'escurci el període d'al·legacions i que puguem guanyar temps.» Pel que fa al nou projecte, Rangel va destacar que el fet de rescindir l'anterior contracte amb l'empresa adjudicatària –va plegar a principis d'octubre perquè no estava d'acord amb el sobrecost de les millores quan ja havia començat les obres– permetrà incloure en el projecte molts punts que abans no s'havien plantejat, com les al·legacions de Maçanet. «Ara el que intentarem és escurçar terminis perquè l'obra es reprengui al més aviat possible», va afirmar.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Trams intermitents

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.