Mataró ha dit que no a la possible implementació d'una xarxa de tramvia i a tornar a recuperar un mitjà de transport que va deixar de funcionar a la ciutat fa més de quaranta anys. «A banda que no complim un dels criteris, que preveu que per a una implantació òptima s'han de tenir 150.000 habitants, el cost és massa elevat i ara és inviable», admet el regidor de Via Pública, Oriol Batista.
De fet, segons l'estudi, l'Ajuntament, com a mínim, hauria de fer una inversió de 38 milions d'euros, si disposés d'inversió privada. En cas que no se'n trobés, la despesa es xifra en uns 54 milions d'euros, que s'haurien de sumar als 23 milions que es calcula que costa el material mòbil d'aquest metro lleuger. Batista explica que la ciutat té massa limitacions pel que fa a carrers prou amplis per situar-hi els tramvies. En aquest sentit, l'AMTU només proposa un únic recorregut, que connectaria l'estació de tren amb l'hospital de Mataró, a través de la ronda Barceló, la ronda Alfons XII, la ronda Prim i la via Europa. En un futur aquesta xarxa també arribaria fins al futur parc tecnològic Tecnocampus.
Batista defensa que aquest itinerari ja el fa una línia d'autobús urbana. A més, assenyala que l'Ajuntament hauria de pagar en concepte d'explotació del servei entre 8,5 i 9,5 milions d'euros. «Quatre vegades més del que ara ens gastem amb el Mataró Bus», hi afegeix el regidor, que defensa que ara per ara la prioritat és posar en marxa, a partir del 31 de gener, una nova xarxa d'autobús urbana, que millora l'actual i incrementa el nombre de línies, ja que de sis es passa a nou. «No creiem que sigui un transport útil i pràctic per a la ciutat», comenta Batista.
El treball de l'AMTU també quantifica que la línia de tramvia de Mataró, en un horitzó de sis anys, podria transportar 1,6 milions de viatgers a l'any. «Actualment l'autobús ja ha arribat als 5,3 milions d'usuaris anuals, i amb la nova xarxa es creu que es tancarà aquest 2009 amb 6 milions», justifica Oriol Batista.